Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Noname" DVD-R-media

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat bränna på noname/bulk DVD-R? I så fall, brukar kvaliteten på dessa skivor vara bra?
Priserna är ju riktigt låga jämfört med "märkes" skivor, från 15 kr/st här:
http://www.dvdnorden.se/index.asp?url=%2Fshop%2Fproducts%2Easp%3Fcatid%3D17%26subcatid%3D149

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-09-02 11:16

En Mac-kompis, Stig, var hemma hos mig i veckan och brände några skivor. Han hade beställt sina från England och de kostade bara en tia. Fungerade bra på min TiBook och på min stationära. Gick dock ej att spela upp på Stigs iBook.

Kvaliten är svårt att kommentera då vi ej brände någon dvd med samma material på apples skiva så vi hade inget att jämföra med. Verkade helt ok i alla fall. Jag kommer att beställa dessa billiga skivor. Man kan ju göra ett "original" på en appleskiva och sen kopior att ge bort och så på dessa billiga skivor.

Hej !

Vart beställde din kompis Stig sina skivor ifrån ?
En stilla undran !

/ Mvh Daniel

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-09-02 13:58

Ja, vi var ju in och kollade på den där hemsidan men inte kommer jag ihåg var. Stig, var är du? Du får svara.

  • Medlem
  • 2002-09-03 20:56

DVD-R skivene kjöpte jeg her:

www.bigpockets.co.uk

Men jeg vet at de ofte er utsolgt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-09-07 10:10

noname/bulk DVD-R?
Vad betyder "bulk" i det här sammanhanget?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Eva:
noname/bulk DVD-R?
Vad betyder "bulk" i det här sammanhanget?

Bulk torde i det här fallet innebära att man inte får några tjusiga fodral med.

  • Avstängd
  • 2002-09-07 14:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Kallisti:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Eva:
noname/bulk DVD-R?
Vad betyder "bulk" i det här sammanhanget?

Bulk torde i det här fallet innebära att man inte får några tjusiga fodral med.

Den egentliga betydelsen av bulk är att det köps i en storförpackning där varje enskild enhet inte är separat förpackad. Datorbutikernas bulk-någonting är sådant som är inköpt av butiken (egentligen avsett för datorbyggare) i storförpackning, till exempel 100 grafikkort i foliepåsar i en stor låda. De säljs sedan styckevis av butiken till ett lägre pris, och då givetvis utan en flashig kartong, mängder med spel och liknande.

Så optiska media köpta i bulk är storförpackningar, ofta 50 eller 100 på en gång. Även 25 stycken i "spindle"-förpackning, dvs utan separata fordral, bara uppträtt på en "pinne" (dvs en spindle), kan säljas som bulk.

Hej !

Beställde från england ovan - DVD-R bulk, 50 skivor för ehmm...600 spänn ca, bra pris tycker jag

))

Fungerar bra också !

/ Daniel

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-09-11 19:49

12 kr /skiva. Nu kan du strössla med skivor.
Var priset inkl frakt?

Japp...ink frakt :

Nu ännu billigare såg jag .

100 DVD-R för £49.99 + frakt

)

DVD-R Bulqpac

[ 12 September 2002, 08:58: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

Dessa köpte jag - exakt, tog som sagt ca en vecka för leverans :

DVD-R

/D

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-09-27 14:20

Tjena

Hur bra fungerar riktigt billiga DVD-R-skivor?
Har ni haft problem vid uppspelning på vanliga "hemmaspelare"? Alltså sådana man har kopplade direkt till TV:n.

/ola

1
Bevaka tråden