Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air Killer

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-13 00:46

Kommit en "Macbook Air killer" något att akta sig för?

http://blogs.computerworld.com/here_come_the_macbook_air_killers

De vet vad de håller på med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 00:54

Sweet, den va ju riktigt vacker!

Jag förstår inte, är det den på bilden?
ser ju ut som pclaptops alltid har sett ut, flera färger på tangentbordet och windows?

Ursprungligen av bisebusen:

Jag förstår inte, är det den på bilden?
ser ju ut som pclaptops alltid har sett ut, flera färger på tangentbordet och windows?

+1

Det enda "vackra" med den är att den ser oldschool ut, men så ska man ju inte köra med något modernt OS på den heller, utan något gammal rötet - helst i dos.

såg ut som IBM brukar se ut , för 10 år sedan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-17 22:09

En PC kan ju aldrig bli en Mac-killer, dom har ju inte OS X!

Likväl som att MacBook Air har en snäv målgrupp har kanske även denna det. Säg att du behöver en liten lätt dator men som ändå har ordentligt med kontakter och utbyggnadsmöjligheter, då är det här kanske datorn för dig.

Windows sen, det kan man ju faktiskt byta ut väldigt enkelt om man vill.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-18 00:06

Jisses, den datorn är/kommer säkert vara jättebra.

Men dess design ser ju likadan ut som när deras första laptops kom, och redan då såg dom gamla ut - att ingen gör något åt det är för mig skrämmande hehe

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 00:08

A piece of black plastic... ser som sagt ut som de Thinkpad har gjort i 10 år, hemskt...

Tyvärr sitter man fast med just en Stinkpad i jobbet... någon som vill byta en T61p mot en Macbook Pro? Någon?

Som musikdator ser den lovande ut då den har firewire och hyfsad upplösning.

Det är verkligen helt ointressant vad PC-tillverkarna spottar ut för maskiner, det kan ha 10 ggr bättre specs än min Mac, men kör de OS X? NEJ!!

  • Medlem
  • 2008-03-20 10:09

Jag vet inte vad folk prioriterar i en ultralätt dator, bortsett från dimensioner och vikt, men jag kan säga direkt att Air är för begränsad för mina behov. X300 passar nog fler, sett till specifikationer.

Apple måste ju alltid komma med "världens första ...", vilket gör att de måste skära lite väl många hörn ibland.

Ursprungligen av stfm:

Jag vet inte vad folk prioriterar i en ultralätt dator, bortsett från dimensioner och vikt, men jag kan säga direkt att Air är för begränsad för mina behov. X300 passar nog fler, sett till specifikationer.

Apple måste ju alltid komma med "världens första ...", vilket gör att de måste skära lite väl många hörn ibland.

Klart att X300 passar fler, det är ju en Windows-dator. Som kåsören på computerworld konstaterar, kanske utan att tänka på det, så släpps det en hel del vind (eng: fart) kring kommande MacBook Air Killers. Jag förutspår att det kommer att säljas fler lättare Windows-datorer i kölvattnet av Air, MEN många kommer att upptäcka att de släpar på en massa kontakter och en diskdrive som de sällan använder. Färre, men några, kommer att upptäcka att en Lenovo inte kommer med OS X installerat.

Vem var först utan floppy? Apple. Vem blev först utan DVD/CD? Apple. Och så har de gjort en telefon med bara en knapp! Nu väntar jag bara på ramaskriet: Vi vill ha en treknappstelefon från Apple!

  • Medlem
  • 2008-03-20 14:47
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Klart att X300 passar fler, det är ju en Windows-dator. Som kåsören på computerworld konstaterar, kanske utan att tänka på det, så släpps det en hel del vind (eng: fart) kring kommande MacBook Air Killers. Jag förutspår att det kommer att säljas fler lättare Windows-datorer i kölvattnet av Air, MEN många kommer att upptäcka att de släpar på en massa kontakter och en diskdrive som de sällan använder. Färre, men några, kommer att upptäcka att en Lenovo inte kommer med OS X installerat.

Vem var först utan floppy? Apple. Vem blev först utan DVD/CD? Apple. Och så har de gjort en telefon med bara en knapp! Nu väntar jag bara på ramaskriet: Vi vill ha en treknappstelefon från Apple!

Apple var inte först utan dvd/cd, men även om de vore det skulle det inte vara en merit. Det viktiga är att innovera vid rätt tidpunkt, och inte först. Plocka bort saker kunde man väl gjort när som helst utan att bli kallad pionjär?

Hur som helst spelar dvd ingen större roll för mig, men en dator utan Firewire skulle jag inte ens överväga. Två USB-portar ser jag också som minimum. En riktig skärmport ser jag som ett plus. Dessutom ser jag inte riktigt vitsen med en så tunn dator, skulle jag vilja ha en ultraportabel, skulle jag vilja att den var mindre. Men jag tillhör inte målgruppen, så jag ska nog hålla mig tyst.

1
Bevaka tråden