Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast Titanium 9?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-17 16:50

Hej!

Någon som hört något om det, mer än vad som kunnats läsas på macworld?

/Fredrik

jag tycker att Toast har tappt rätt mycket i kvalitet under de senaste åren. Det började som ett bra litet program att bränna skivor med men nu känns det mest som om de bara försöker att lägga in kringfunktioner. Vill man bara bränna CD- och DVD-skivor kan man lika gärna köra Toast 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 19:38

Ja, jag förstår inte riktigt meningen med alla dessa uppdateringar. Vad mer kan man behöva i ett brännarprogram som motiverar en heltalsuppgradering? Buggfixar och småförändringar i en decimaluppdatering skulle räcka.
Version 8 gick ju bara ut på att lägga till massa onödiga animationer, bortsett från att det var Intel-anpassat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 19:46

Är ni bakåtsträvare allihop? Jag har köpt nya Toast, verkar vara kanon.

  • Medlem
  • 2008-03-17 21:56

Vad skiljer version 8 mot 9 då? *nyfiken*

/Fredrik

Vad snackar ni om? Toast 8 är ju ett helt briljant konverteringsprogram för att exempelvis göra FLAC till Apple Lossless, med automatisk inläsning i iTunes. Har man sin musiksamling i lossless-kvalitet i iTunes är Toast 8 lika mycket en måste-companion som xAct, Max och XLD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 23:21

Konvertera FLAC kunde man göra innan version 8.
http://www.sonic.com/about/press/news/2005/08/toast7.aspx

Skarp version av Toast 9 släpptes förresten i dag...

  • Medlem
  • Lilla Edet
  • 2008-11-29 22:42

Toast Titanium är ingenting att ha.

Ursprungligen av Augusto:

Toast Titanium är ingenting att ha.

Nähä, gnäll-Fia

Kom med ngt bättre förslag då. Eller vi kanske skall byta till Nero som du så käckt skrev på en rad i tråden brevid. Har du aktier eller?

  • Medlem
  • 2008-12-08 18:45
Ursprungligen av Augusto:

Toast Titanium är ingenting att ha.

Vad är det med dig? Du drar upp urgamla trådar om Toast bara för att dissa det?! Förklara vilken agenda du har eller lägg av.
Admin

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2008-12-08 18:37

Hej! Älskar Toast!! Har Toast 5.2.2 L sedan många år och den funkar på PPC och Intel och klara Leoparden utmärkt. Det är att bränna skivor den ska göra och det gör den!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-08 19:21

Roxio är dynga.

Ursprungligen av planB:

Roxio är dynga.

Förklara gärna denna ståndpunkt lite närmare.

Baron har bett Augusto om en motivering, och nu ber jag dig om en motivering.

Man får gärna tycka att en produkt eller ett företag är dåligt - men då måste man ha lite på fötterna, och kunna motivera det lite.

Annars är det stor risk att den typen av inlägg hamnar i papperskorgen...

/Mod

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-13 09:38

Roxio försöker kränga något skit på windows-sidan som jag skaffade åt min far. Roxio köpte upp ett lätt använt, bra redigeringsprogram för video, tog namnet och stoppade in sin egen värdelösa kod och gjorde det så buggit att det var oanvändbart. Usel support. Jag har inget förtroende för ett företag som släpper igenom sådant, och har så dåligt allmänt omdöme, oavsett vilket operativsystem. Jag gav CD Spin Doctor för Mac en chans också, men det har också buggar, dock inte så allvarliga att man inte kan undvika det. Jag får köra ljudet från de interna högtalarna när jag redigerar - inte hela världen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 09:30

Windows sidan intresserar inte de flesta här på forumet.:p

Men sen smith micro tog över har toast förvandlats till abonnemang program. Varje år en ny version med lite nytt. Snart kommer säkert toast 10.

//Rob

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-19 10:06

Ja, vem vet; nästa gång kanske man får en ordbehandlare med eller något annat man inte frågat efter.

Man kanske får en ogrundad åsikt med i kartongen ?

Moahahahahaha!

God Jul

Tycker ändå att Toast gör jobbet bra.
Det täcker mina behov, det finns ju några alternativ (Burn?) för den som så önskar.

Den som inte vill köra deras andra programvaraor kan ju enklast dra dem till papperskorgen och sedan tömma den.
En klar blodtryckssänkare.

1
Bevaka tråden