Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link614+ Bredbandsrouter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 18:27

Har skaffat en D-Link 614+ och försöker installera den.

Jag har ställt in den och allt men jag kan inte få kontakt med den via Airportkortet i iBooken.

Jag frågade D-Link supporten och fick till svar att det troligtvis var mina Airport inställningar.

Telia skiter i mig och jag är lämnad att dö här i radioskuggan...

. . . _ _ _ . . .

Så den funkar om du ansluter via kabel?

Om du inte testat det så gör det...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 19:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Så den funkar om du ansluter via kabel?

Om du inte testat det så gör det...

Kabel funkar men det verkar inte som om routern sänder. Det går inte att hitta den. Airport Admin Utility kan inte hitta något nätverk. Och då har jag testat med att byta sändkanal på routern för säkerhets skull.

Det finns en LED på routern som indikerar aktivitet i WLAN men den har aldrig lyst. Dock skulle detta inte vara fel sa D-Ls support.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Klintan:
Kabel funkar men det verkar inte som om routern sänder. Det går inte att hitta den. Airport Admin Utility kan inte hitta något nätverk. Och då har jag testat med att byta sändkanal på routern för säkerhets skull.

Har du installerat senaste firmware? (2.03)
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-614+

Vi hade lite problem med den vid första testet, men efter att uppgraderat firmware så var det inga problem att ansluta från en PowerBook.

Dock så har vi inte lyckats att ansluta om man sätter på kryptering. Det funkar från bärbara PCn med Dlink 22Mbit PC-Card, men PowerBook:en med OS X 10.2 vill inte ansluta efter att man skrivit in lösen/key. Vet inte vad det kan bero på, men vi kör utan kryptering istället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-08 22:29

Rekommenderar verkligen inte att köra nätverk trådlöst utan att åtminstone ha kryptering. Det börjar bli populärt att åka runt med bärbara datorer med wifi-kort och göra otrevligheter med....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Harry Våffla:
Rekommenderar verkligen inte att köra nätverk trådlöst utan att åtminstone ha kryptering. Det börjar bli populärt att åka runt med bärbara datorer med wifi-kort och göra otrevligheter med....

Har du rätt i, men i vårt fall så får man ingen täckning/link utanför lokalerna/byggnaden, så jag ser det inte som något större problem att köra okrypterat tillsvidare.
Men får jag bara det att funka med macarna, så slår jag självklart på det igen.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-09 10:08

[/QUOTE]Har du installerat senaste firmware? (2.03)
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-614+

Vi hade lite problem med den vid första testet, men efter att uppgraderat firmware så var det inga problem att ansluta från en PowerBook.

Dock så har vi inte lyckats att ansluta om man sätter på kryptering. Det funkar från bärbara PCn med Dlink 22Mbit PC-Card, men PowerBook:en med OS X 10.2 vill inte ansluta efter att man skrivit in lösen/key. Vet inte vad det kan bero på, men vi kör utan kryptering istället.[/QB][/QUOTE]

Jag har uppdaterat den.

En skum grej är att jag inte kan hitta någon aktiv bastation men ändå får jag meddelandet om fel lösen. Skriver jag ingen lösen( så som konfigurerat) blir det ett felmeddelande.

Jag har snart inget hår kvar på huvudet.
Jag håller på att utveckla ett Freudianskt Homer Simpson komplex....

  • Oregistrerad
  • 2002-10-12 11:23

Så ja.
Nu har jag bytt till en som har sänder.
Funkar bra men som sagt, krypto funkar inte.

1
Bevaka tråden