Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa dotmac i USA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag måste uppdatera mitt .mac, och 995kr känns väldigt mycket. Är det någon som vet om det är någon skillnad på aktiveringskoderna för sverige gentemot USA? Kan jag som boende i Sverige använda en aktiveringskod från en låda såld i USA? Blev väldigt sugen på att köpa en .mac-box på ebay för 50-60 dollar, dvs 300-400kr...

Glada hälsningar Jonatan

Jag tror inte det är någon skillnad. Är det värt pengarna att testa?

Ja det är det, och jag har redan testat. Ska få koden mailad till mig inom 12h. Bra det eftersom mitt .mac går ut vid midnatt typ. Återkommer med hur det gick. Säljaren säger att det ska fungera i hela världen. Det kostade mig 90 dollar, dvs 560 kr. En klart värd rabatt om det fungerar bra!

Intressant! Håll oss uppdaterade.

Jag har inget jättestort behov av .Mac, men för 500-600 kr kan det kanske vara värt att prova.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-17 18:51

Jag köpte .Mac på ebay för ett par dagar sedan och fick ge motsvarande 490 kronor. Amerikansk säljare och aktiveringskod - inga problem.

Det fungerade fint! Jag köpte av säljaren shop4macs och gav motsvarande 550kr. Rekommenderar verkligen den säljaren! Klockrent köpa på ebay istället för här i Sverige!

Jag handlade mitt .mac från amerikanska Apple Store. Fungerade utan problem.

1
Bevaka tråden