Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Max minne i en MBP 2,33?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket minne kan man stoppa i en Macbook Pro 2,33? Vissa säger 3gb och andra säger 4gb. Är det någon som har erfarenhet?
Min nuvarande Macbook 2,16 klarar max 2gb enligt Apple, men funkar finfint med 3gb enligt tester och egen erfarenhet.
Är det så med MBP oxå? Apple rekommenderar 3gb men det går å blir bättre med 4gb eller är det inte samma där?

Tacksam för svar.

Du måste ha Santa rosa-moderkort för att kunna använda 4GB minne. Så det funkar inte i din dator.

Jag har en 2,33 Ghz Macbook Pro. Den rapporterar 4 GB minne i Systeminformation i alla fall. Vilket jag tycker rimligen bör innebära att den kan utnyttja 4 GB också, annars skulle den väl inte hitta 4 GB.

Har för mig att Vista också gjorde det men är inte säker, ska kolla och återkomma så fort jag formaterat och installerat om OSX + Vista, strul med BootCamp.

Med vänliga hälsningar / euro

Windows Vista 64 visar 4 GB minne. Verkar dock inte som att 64 bitar är något som går att göra just något mycket med då drivisar inte verkar finnas för just 64 bits. Trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 14:16

det låter intressant! Testa det för tusan med minneskrävand processer igång, kolla i aktivitetskontroll!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 15:32

Detta har tagits upp i ett antal trådar innan. Sök och du skola finna att det går att stoppa i 4GB men OSX kommer inte kunna adressera allt.

1
Bevaka tråden