Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Googie HD´s...

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har spanat på en extern HD från googie ett tag nu, ni vet den där mjuka ovala disken...
Var just inne på deras hemsida och kolla lite mer om den och hittade en ny HD från dom som har modellnamnet "Sandwich"...

En sån ska man ju ha !!!!!!!!

www.googiedrives.com

Sandwich ser ju ut att passa perfekt med Apples Titaniumprodukter. Snygg!

Ganska dyr.

hittade inga priser på sandwichen, men en clamshell 60 Gb kostar ju typ 4.100 inkl. moms hos Macoteket...

Vad kostar "mackan" ?

Ska inte vi här på 99mac.com be Martin ta hem ett gäng Googie diskar till ett bra pris ?
Någon som är på ?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-21 23:28

Toksnygg! helt klart. Är lite orolig för prislappen dock.

"don´t worry, be happy..."



[ 22 Juli 2002, 07:36: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

seriöst, ska vi lägga en fråga till Martin om det ?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-25 13:13

Har sett den ovala varianten IRL och kan säga det att den gör sig bäst på bild. Den är plastig och är hopsatt med dåliga plastsnäppflikar. Den föll i bitar när min kollega skulle koppla in FW-kabeln. Insidan är ännu mer skrämmande; löst metallchassi som bara sitter fast i plastskalet med flikar... på ena sidan...

Andas inte kvalla alls.

Vi har lagt upp de nya Googie drivarna nu.
www.macoteket.se

De finns dock inte för omgående leverans, hoppas dock att det inte tar lika lång tid att få in dessa som den tidigare modellen...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-25 13:20

Hur lång leveranstid tippar du på? *nyfiken*

Sen en annan sak. Den där j*kla popupen, kan ni inte ta bort den! Den är EXTREMT frustrerande....

(Macotekets popup försvinner ju om man klickar på nej.)

Jag tycker det där med att dom är utan fläkt låter väldigt bra (inte menat som ett skämt för vi har en LaCie extern fw-disk här och den låter som ett tröskverk.

Här är en bild på disken förresten:

Men billig var den som sagt inte...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
(Macotekets popup försvinner ju om man klickar på nej.)

Nej, det gör den inte. Varje gång jag surfar in på Macotekets hemsida så kommer den upp. Ett själ att jag inte besöker sidan särskilt ofta.

Jag tror den är gjord så att om man tackar nej så ska den inte komma tillbaka, den skriver denna inställning till en cookie i webbläsaren. Har du cookies avslaget?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-25 14:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Har du cookies avslaget?

Har man en cookiecleaner så är det besvärligt som bara den... Retar mig på siter som helt förlitar sig på Cookies...

Jag som är där inne minst en gång om dagen blir trött allt som oftast...

Tillbaka till disken så är jag nyfiken på hur den är rent kvalitétsmässigt...

Det finns en speciell knapp där det står:

"Klicka här för inte visa detta fönster igen..."

Om man klickar där så kommer man till ett nytt fönster som visar:

en knapp [STÄNG] och:
"detta fönster kommer inte att visas igen om kakorna är påslagna i din webbläddrare"

Trycker man alltså på stäng så kommer inte POP-UP fönstret upp igen.

Jag tror dock att om du byter IP nummer så kommer fönstret upp igen...

Tillbaka till disken så är jag nyfiken på hur den är rent kvalitétsmässigt...

Den borde vara bra. Prestanda på firewire diskarna idag är identisk oavsett märke på chassit. Alla använder Oxford 911 chip.

Googie Sandwich har ju ett chassi i metall vilket borde göra den stabil och snygg osv - vad mer kan man begära?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-25 19:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
/.../Googie Sandwich har ju ett chassi i metall vilket borde göra den stabil och snygg osv - vad mer kan man begära?

En rimlig prislapp ?!

glömde den delen av ekvationen...

Den där grejen med att "klicka på en speciell knapp där det står:
"Klicka här för inte visa detta fönster igen..."
Om man klickar där så kommer man till ett nytt fönster som visar:
en knapp [STÄNG] och:
"detta fönster kommer inte att visas igen om kakorna är påslagna i din webbläddrare"
Trycker man alltså på stäng så kommer inte POP-UP fönstret upp igen.
Jag tror dock att om du byter IP nummer så kommer fönstret upp igen... "

Visst, lysande, jag gjorde det, nu när jag ska surfa in på Macotekets hemsida så får jag upp detta:
"CGI-Script Error
The CGI script you accessed is not working correctly. It didn´t send any header data (possibly due to incorrect separation between the headers and the body). Please notify the author of the script of this problem. "

Vad göra?
Jag har 9.2.2 och Exploder 5.1.5

[ 26 Juli 2002, 09:40: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-26 10:51

Jag har samma problem som ovanstående.

"CGI-Script Error
The CGI script you accessed is not working correctly. It didn´t send any header data (possibly due to incorrect separation between the headers and the body). Please notify the author of the script of this problem. "

Det är nog inte din burk det är fel på.

Klart det inte är fel på min burk, den är perfekt i alla avseenden och gör aldrig misstag eller fel.

Eller ja, min dator tror det iallafall...
Å andra sidan så vet jag att den har en del problem och brister, men inte i just detta fallet



[ 26 Juli 2002, 12:38: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Det finns en speciell knapp där det står:

"Klicka här för inte visa detta fönster igen..."

Om man klickar där så kommer man till ett nytt fönster som visar:

en knapp [STÄNG] och:
"detta fönster kommer inte att visas igen om kakorna är påslagna i din webbläddrare"

Trycker man alltså på stäng så kommer inte POP-UP fönstret upp igen.

Jag tror dock att om du byter IP nummer så kommer fönstret upp igen...

Det funkar då inte hos mig. Jag får upp den där j***a rutan vaaaarje gång trots att jag trycker på visa ej igen. Extremt störande.

Rutan visar sig aldrig för mig.
Jag var tvungen att ta bort alla mina cookies för se vad som egentligen stod i rutan...

CGI-script felet berodde på att vår SQL-server gick ner i morse och vi fick inte igång den förrän strax före lunch, så nu borde ni kunna testa igen.

japp, nu funkar sidan som den ska igen...

Till Mannen på Macoteket:

Kan du ge mig en bra deal på PowerBook 667´an ?

1
Bevaka tråden