Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av leopard stora problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-16 17:36

Satte in Leopard skivan, allt verkade gå som det ska. Har en Macbook pro 2.16 första gen

Problem nr1: Jag kommer till välja språk rutan och skärmen blir helt mörk var tvungen rikta in 3 lampor för att se vad jag gör i installationen ens. Alltså man ser ingenting det är som att gamman blir sänkt till 0 typ helt mysko.

Står såhär: You cannot instal mac osx on this volume. to enable installation on this volume open disk utility from the itilities menu and reparation this disk as Guid partition table?
Problem 2: När jag ska installera på hårdisk och jag väljer att han ska formatera med mac osx journaled så är det en "röd" symbol som säger att det inte går att installera på hårdisken? Iaf jag trycker nästa och den forsätter köra.

Iaf forsätter köra installationen tills jag kommer till självaste "install delel" då han ska köra igång
då blir det error igen och han vägrar forsätta och jag kan bara stänga av skiten.

Nu finns det inget operativsystem alls på den utan det står "operativsystem saknas".

SÖK! Jag har själv skrivit guider om hur man använder skivverktyg.

Se bl a här:
http://www.99.se/mac-os-x/238690-terst-lla-macen.html

Apple GUID är ett krav för att kunna installera systemet på hårddisken.

Annars bli inte disken bootbar.

...och jag kan förstå att installationen protesterar efetrsom den tycker man är lite dum som vill intallera ett system som man aldrig kommer kunna använda....

Du skall precis som Salvatore i den andra tråden partitionera och formattera (båda görs i skivverktyg) disken till 1 partition, Mac OS Extended, Journalförd, ej skiftlägeskänslig.
Under "Alternativ" eller om det är "Avancerat" kryssar du i "GUID".

Efter det kan du fortsätta installera från DVDn.

1
Bevaka tråden