Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta både bibliotek och mapp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flyttat itunes-mappen till en extern hårddisk, men nu ska jag flytta (exportera) även biblioteket till en ny dator, som då i sin tur ska ha itunes-mappen på den externa disken. Hur fan gör jag detta i rätt ordning för att minimera ev. risker? Koppla in disken i nya datorn och peka om musikmappen först, inkl radera musikmappen i datorns itunes? Eller importera xml-itunes-filen först och peka om sen?

Förslag mottages med största tacksamhet!

Senast redigerat 2008-03-16 12:07
  • Medlem
  • 2008-03-16 18:01

Jag har ungefär samma problem. Jag ska flytta ett bibliotek från en extern HDD, men jag kan inte importera filerna i iTunes! Inte ens Apple support vet vad som är felet.En grundlig förklaringen om hur man gör mottages tacksamt!

För min del körde jag igång på vinst och förlust och löste det, felfritt, så här:

1. "Exportera bibliotek" i iTunes på gamla datorn.
2. Koppla in den externa disken i nya datorn och peka om iTunes Music-mappen till den, under "Avancerat" i iTunes. Se till att "ordna mappen" är ikryssat under samma flik.
3. "Importera" xml-filen i nya datorn.
4. Vänta, vänta och vänta... tog en dryg timme att få 70 000 låtar på plats.
5. Klicka "Ja" på frågan om jag vill "ordna mappen".
6. Klart! Alla omslag och metadata på plats.

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:13
Ursprungligen av Stinky:

För min del körde jag igång på vinst och förlust och löste det, felfritt, så här:

1. "Exportera bibliotek" i iTunes på gamla datorn.
2. Koppla in den externa disken i nya datorn och peka om iTunes Music-mappen till den, under "Avancerat" i iTunes. Se till att "ordna mappen" är ikryssat under samma flik.
3. "Importera" xml-filen i nya datorn.
4. Vänta, vänta och vänta... tog en dryg timme att få 70 000 låtar på plats.
5. Klicka "Ja" på frågan om jag vill "ordna mappen".
6. Klart! Alla omslag och metadata på plats.

STORT TACK!!!

Liknande prob.

Vill ha tillbaka musikfilerna från en extern disk till iTunes-mappen med bibehållna spellistor. Hur gör jag då?

1
Bevaka tråden