Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det verkligen inget sätt att stänga av startljudet?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-16 18:10

Finns det verkligen inget sätt att få bort ljudet när man startar upp nya iMac alu? Jaja, jag vet att det finns 258 trådar om detta redan. Men inga program fungerar ju på nya iMac:en!
PLEASE! Om det finns någon som vet ett program som fungerar, så berätta det för mig.

  • Medlem
  • 2008-03-16 19:14

Startup Sound

  • Medlem
  • 2008-03-16 19:25

Sorry, har redan testat det, och Pssst plus flera andra. Men inget hjälper! En lista på program för att döda ljudet mottages tacksamt!

Ljudet finns där som ett straff för att man startar om datorn Man ska tydligen inte hålla på med omstarter.

Nä, men seriöst, det är en diagnostisk signal på att allt funkar som det ska. Om det blir nåt fel i uppstart så får man andra ljud beroende på felet. Men visst är det irriterande högt. Inte för att jag startar om så ofta att jag störs av det, men ändå.

Förresten, StartupSound funkar väl bara för PPC-macar?

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:07

Startupsound fungerar både till PPC och Intel. Hade det på min Mac Mini med Inte Core Duo, och där fungerade det alldeles utmärkt! Att ha ljudet kan jag stå ut med, men att ha hörselskydd när man startar datorn verkar onödigt? Eller?

Ursprungligen av Dalle:

Startupsound fungerar både till PPC och Intel. Hade det på min Mac Mini med Inte Core Duo, och där fungerade det alldeles utmärkt! Att ha ljudet kan jag stå ut med, men att ha hörselskydd när man startar datorn verkar onödigt? Eller?

Jag stänger aldrig av datorn (den går ju i vila), men de få gånger jag tvingas starta om så blir jag lite överraskad av det onödigt höga ljudet. Det håller jag med om.

Jo det går utmärkt, i alla fall på min Powerbook ( 15" G5 - PPC ). Jag drar ned volymen till noll, stänger sedan av datorn. Startar den sedan nästa gång och simsalabim, inget störande som väcker de andra i huset - borde gälla för alla macar och tror att det är så, testa och återkom. Kanske ett applescript skulle kunna göra detta eller att man i terminalen fixar detta för alla gånger som datorn startas.
Funkar inte detta på din mac så läs mer på följande länk:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2004030920490493&query=startup%2Bsound

Ursprungligen av Olle@mac:

Jo det går utmärkt, i alla fall på min Powerbook ( 15" G5 - PPC ). Jag drar ned volymen till noll, stänger sedan av datorn. Startar den sedan nästa gång och simsalabim, inget störande som väcker de andra i huset - borde gälla för alla macar och tror att det är så, testa och återkom.

+1

Så enkelt är det iaf på min macbook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-16 22:01

haha men alltså vet ni inte hur man gör för att skippa det? :D.. trodde alla visste det! efter inlägget efter detta skriver jag hur man gör

hehe såg nyss att apan precis ovanför mig sa de jag skulle säga :P... men nu fick ni svaret ivf

  • Medlem
  • 2008-03-17 19:20
Ursprungligen av Dalle:

Finns det verkligen inget sätt att få bort ljudet när man startar upp nya iMac alu? Jaja, jag vet att det finns 258 trådar om detta redan. Men inga program fungerar ju på nya iMac:en!
PLEASE! Om det finns någon som vet ett program som fungerar, så berätta det för mig.

Dög ingen av de andra 258 trådarna?

Om ämnet redan är uppe behöver man inte skapa nya trådar.

  • Medlem
  • 2008-03-17 19:48
Ursprungligen av Baron:

Dög ingen av de andra 258 trådarna?

Om ämnet redan är uppe behöver man inte skapa nya trådar.

Problemet var bara att ingen av dom 258 trådarna gav ett bra svar! Men problemet löste sig.

  • Medlem
  • 2008-03-17 20:23

Man kan fortfarande ställa frågan i någon av dem.

1
Bevaka tråden