Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook - värmeproblem, fler än jag?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 17:40

Hej min Macbook som jag köpte i höstas 2007 blir väldigt VÄÄLDIGT varm... Omöjlig att ha i famnen efter några timmars användning.

Nu har chassit nere i kanterna (under tangentbordet) buckat sig lite smått p.g.a värmen, är det fler än jag som har det här problemet?

Ni som har nyare modeller av Macbook, är det fortfarande problem med den otroliga hettan?

KaRo

Köpte min MacBook Pro i december 2007 och visst blir den mycket varm på undersidan. Jag brukar placera den på en stor skiva som normalt används i kökssammanhang att sätta varma kastruller på. Jag sitter och lutar den mot magen och sedan mot knäna så det blir luft undertill.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 23:31

Yepp. Jag har iofs en från slutet av 06, dock så blir den så varm att topcaset lossnar för var dag Jag har redan bytt det en gång.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 23:49

Tråkigt att det är sådan dålig kylning på våra datorer, hur är det med nyare macbook ni som äger sånna, samma problem där?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-02-25 23:24

Min MacBook som släpptes i Juni 07 (Tror jag iallafall) har inga värmeproblem iallafall. Den blir inte speciellt varm faktiskt, om man säger så här, jag har kompisar som har laptops och de blir mycket varmare än min.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-26 03:12

Min MacBook (Sommaren 06) håller sig runt 60 grader. Den blir varm, men inte så varm att det är något att anmärka på. Om den har så mycket problem med värmen att plasten bucklar sig rekommenderar jag reparation.

Inget jag har märkt av än iaf... min är köpt runt dec -07.

Vid lättare användning har jag en CPU-temp på 43 grader. Om jag pressar den blir den varmare men fläkten brukar köra igång och ta hand om det.

Tjena

På senare tiden har min macbook börjat bli väldigt varm, varm har den alltid varit (sen sommaren 06) men nu är det bara löjligt. Den kan vara igång men bara stå idle och den är ändå så varm att det är obehagligt at tha den i knäet. Kan det vara dags att skruva up den och rengöra?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-16 18:07

Macbook 2.2 GHz, inköpt nov 07, 42 grader vid surfning. Fläkten ligger på 1800 rpm.

Köpte en MacBook i december och den blev aldrig varmare än den borde.

Det låter ju farligt att de blir sådär varma. Det måste vara nåt fel på era datorer, mjukvara eller hårdvara. Min är från okt. 2007 och blir aldrig särskilt varm.

Prova att resetta SMC. Installera om systemet om det inte hjälper. Annars är det väl nån fläkt som pajjat kanske?

Finns det mer än 1 fläkt i macbooken? kan tänka mig att en har gått sönder i så fall.
Under laddning är det som varmast vilket kasnek är naturligt men fläkten går konstant, 56-64 grader idle.

Kanske har du en av de modellerna som fick på tok för mycket kylpasta på CPUn;

http://forums.macnn.com/66/macbook-and-ibook/295925/pic-how-apple-applied-thermal-grease/

Bra tips, måste kolla -Tackar!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-29 07:05

Min dator blir varm om man börjar spela HD filmer och sånt krävande. Men det brukar fläkten ta hand om. Ett misstag som jag dock har gjort är att stänga ner macen(d.v.s. stänga ner locket helt) och sen köra på extern skärm och sen spela HD-film. Detta gjorde att värmen kom igenom tangentbordet och upp till skärmen som blev rätt varm. Tror inte det blev så nyttigt.

Generellt är jag mer orolig för "plasten" som den är byggd av genom att den knakar så fort man bara håller i en kant eller nått sådant.

1
Bevaka tråden