Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox gillar inte flashsidor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft ett problem ett tag med att visa olika flashsidor. Sökt runt lite men inte hittat något svar.

när jag vill se en hemsida som ex. något bands myspace eller en sida med flashobjekt i ex en blogg så måste jag scrolla ner så toppen av flashobjektet är så högt upp som möjligt
Såhär ser det ut när jag kommer in på sidan

Såhär blir det när jag scrollar ner ett snäpp

Och för att kunna se flashobjektet igen så måste jag scrolla upp

I vissa fall kan man föra musen över vissa klickbara objekt som då blir snyliga som ex musikspelaren på myspace.

Någon mer än jag som upplevt detta problemet och går det att göra något åt det?

Beror lite på sidan men flash är ingen hit i Firefox eller på Mac överhuvudtaget
Just den sidan du pekar på måste även jag skola ner en bit

När det gäller flash är segt är bara förnamnet - kanske är det därför så många väljer att inte ha det synligt.
(Så får man väl skriva utan att bryta mot forumets regler?!)

Inga problem för mig med de sidor du nämner. Har du testat i någon annan webbläsare än firefox? Ser dessutom att du har adblock installerat. Innan jag avinstallerade det hade jag liknande problem som du beskriver.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-16 18:01

Men det ser ju ut som om du har installerat Adblocker då är det inte konstigt om flash inte fungerar.

Tryck på den nedre inringade (om du tittar på min bifogade bild) block-flärpen så kommer flashet fram.

Jag kom på problemet!

Det tar bort den lilla block flärpen och det verkar som att det är detta som ställer till det för oss... BTW i safari funkar flash bra.

Om ni får flash att flyta bra på era macar är ni att gratulera
Här är det bara segt, även på Safari utan några som helst tillägg

Missade att papersflygplan hade "visa flik" aktiverat men även utan den får jag inte det att gå undan

1
Bevaka tråden