Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seagate och RMA?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 15:03

Jag har en Seagate 320GB HDD som lagt av. När jag går in på deras hemsida och matar in det de vill ha, så får jag 'invalid'. Har inte Seagate livstids garanti längre?:confused:

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-16 15:30

5 år. Livstid har dom aldrig haft.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-16 15:30

Har det någonsin varit livstids garanti på hårddiskar?! Det hade ju varit väldigt generöst. Seagate har upp till fem års garanti på sina diskar beroende på inköpsdatum.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 16:31

Ok, 5 år. Kruxet nu är att min lokala PC-shop kräver kvitto. Vem tusan sparar kvittot i flera år?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-16 18:03

Jag skickade två trasiga diskar till Seagate för några månader sedan och det hela var mycket smidigt. Knappade in diskarnas serienummer på Seagates sajt, fick ett RMA-nummer samt en svensk adress att skicka paketet till. Efter mindre än en vecka kunde jag hämta ut två renoverade utbytesdiskar.

Även om du inte har kvar någon garanti så borde du inte få svaret 'invalid' tycker jag. Låter som någon uppgift blivit fel i formuläret - kanske serienumret?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-16 18:09

Serienummerna är luriga ibland är det svårt att se skillnad på O och 0.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 20:04

Det här är vad jag får upp
"Invalid or missing model/part number or serial entry."

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-17 13:33

Du har nog skrivit något fel.
Säker på att det är rätt serial entry? Brukar stå flera olika koder på de där diskarna.

1
Bevaka tråden