Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästan Svart Skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBook 2.16 inköpt september 2007 har fått för sig att inte lysa längre.
Jag kan ana något i bakgrunden (som docken eller lampan när jag trycker ner F2).
Min externa skärm funkar....?
Söker på forumet men hittar ingen som haft samma problem.
Finns någon därute som har hört något?
Är det kanske en fråga för Apple-verkstaden?

Det tror jag alldeles säkert att det är! Ring och hör med dem på måndag.

Har för mig att jag sett tidigare trådar om detta fenomen. Då skrevs det att det var något problem med en inverter(?) som reglerade spänningen till skärmen. Men är som sagt inte säker, så du gör nog bäst i att ringa till Apple och höra efter

Skärmen fungerade igår men med en viss obalans. När jag vickade på skärmen slocknade den, lite mer vickande och den kom igång igen.
När jag startade den idag så funkar den??? Jobbigt värre så det är klart jag ringer på måndag. Undrar bara vad som kan vara problemet med invertern?

Det vågar jag däremot inte svara på. Men jag kan förstå att det är ett störande problem!

Sökte lite och fann denna tråd: http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/226990-flimmrande-sk-rm-p-macbook.html

Kanske inte är exakt samma fel som du har, men ändå liknande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 11:10

Jag hade liknande problem när jag köpte min macbook1.1. Då var det den interna kabeln till skärmen som låg i kläm. Klockrent garantijobb.

/genell

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-23 17:32

Har samma problem till och från med min macbook (inköpt juli för snart två år sedan), dock är det än så länge lite random. Känner igen problemet från en tidigare laptop jag hade, då fixade vi till det själva genom att skruva isär datorn och fixa till kabeln som glappade.

(hmm...har jag inte skrivit en tråd om det här tidigare?)

1
Bevaka tråden