Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machiine & Boot Camp MISSAR !!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat en ny disk till min MBP och tog då och gjorde en backup med Time Machine innan jag bytte disken. När när jag så hade satt in den nya disken "återställde" jag min nya disk med backupen från Time Machine. Jag ser nu att min Boot Camp partition med Microsoft Vista INTE existerar !!!

Min förra disk som satt i min MBP sitter nu i en USB kabinett så...

Finns det "något" bättre sätt att "återställa" min gamla disk så att även partitionen med Vista också återställs !?

TACK på förhand !

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 21:39
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Har skaffat en ny disk till min MBP och tog då och gjorde en backup med Time Machine innan jag bytte disken. När när jag så hade satt in den nya disken "återställde" jag min nya disk med backupen från Time Machine. Jag ser nu att min Boot Camp partition med Microsoft Vista INTE existerar !!!

Min förra disk som satt i min MBP sitter nu i en USB kabinett så...

Finns det "något" bättre sätt att "återställa" min gamla disk så att även partitionen med Vista också återställs !?

TACK på förhand !

TimeMachine funkar bara för OS X, den gör ingen backup av andra OS.

Det finns sätt att lösa det på, min gissning är att det involverar en dump av Windows partitionen till en .dmg via Diskverktyg, omformatering av den interna hårddisken via Bootcamp och sen skrivning av .dmg avbilden till den nya partitionen. Min gissning.

Winclone fixar detta!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33266

Har kört det med Bootcamp för XP och det funkade utan några som helst problem...

/ o z o n e

Hur skulle den kunna göra en kopia av din Windowspartition.

TimeMachine bygger ju på att filformatet Mac OS Extended är journalfört!

Time Machine kommer inte göra backup på partitioner med Linux, Solaris, Win 95, Win 98, Win 2000, Win NT heller.

Kör du däremot t ex Parallells eller Fusion så sparar du data på en imagefil som ligger under Applepartitionen. DEN blir då sparad.

Vista får du backa upp inne i Vista, hur får du nog lista ut själv. Kan inte ett piss om Vista.

Möjligen om Superduper
( http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html )
klarar att backa upp hela volymer (partitioner) utan att bry sig för mkt om vad som finns på dem rent formatmässigt.

1
Bevaka tråden