Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande surrljud i nya penryn MBP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min helt nya MBP 17" för 2 dagar sedan och hör ett konstigt surrande ljud så fort man tex scrollar neråt i Safari eller när man drar musen över docken. Trodde först att det skulle vara så, nåt ljud dom lagt till i senaste MBP. Men så installerade jag Windows och så fort man kör något grafisk, drar igång ett spel så surrar det konstant med detta ljudet. Verkar vara något som har med grafikkortet att göra eftersom det är när detta arbetar som det surrar.

Det kommer inte från högtalarna som jag trodde först för det blir ingen skillnad om man stänger av eller höjer volymen.

Är det någon annan med den nya Penryn MBP som har detta problem? Testa bara att föra musen över docken och lyssna om ni hör något surrljud då!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-14 23:02

Jag har det så på min Dual g5 men inte på min MBP Penryn.
Det är, som du säger, grafikkortet som orsakar ljudet. Har för mig att jag läst om det här på 99.se förut.

Jo det stämmer nog, hittade en tråd om detta på ett amerikansk forum och det verkar vara var och varannan MBP av nya Penryn som har detta problem. Folk har fått utbytt sin dator 3-4 ggr nu på senaste reven pga detta surr eller tickande eller vad man ska kalla det. Blir tyvärr att ringa Apple och antingen använda sina 14 dagarn ångerrätt eller försöka få en helt ny direkt i utbyte. För detta ljud orkar man inte med, tyvärr!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-15 16:17

Ring Apple och begär en ny, ska inte vara några problem när den är så ny.