Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkins USB 4ports hubbar är klena!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle installera 2 st belkin 4 ports hubbar till min Cube. Följande hände. Wacom plattan intuos2 gick inte, En sprillans ny lacie kortläsare gick inte. Warning too low power" etc meddeande.. DÅLIGT BELKIN!

Hur jävla många usb portar ska man ha direkt i datorn...
Nu får det fanimig vara nog med USB trams från apple. Jag tog den gamla hubben 8 portars no name som får os X till att krascha vid omstart så jag får alltid ta ur den vid omstart, därför ville jag byta ut det mot något som apple själva rekommenderar. (det blev 2st 4 portar Belkin direkt från Apple store) Efter tester : Min gamla funkademed både intuos2 och lacie. kan Belkin vara så goda att göra grejer man kan använda! Förbannad dynga!

Vidare skulle jag installera plug and play Bluetooth adapter..(från applestore) inget hände, visade sig att jag hade inte BSD installerat. Jag installerade enligt apple support(additional package).
Nu finns inte ens Bluetooth systempanel kvar! Jävla dynga!
En helt jävlig dag! Tack Apple för er "plug andPlay"...
Någon som har några förslag hur jag kan få ordning på eländet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
Jag skulle installera 2 st belkin 4 ports hubbar till min Cube. Följande hände. Wacom plattan intuos2 gick inte, En sprillans ny lacie kortläsare gick inte. Warning too low power" etc meddeande.. DÅLIGT BELKIN!

Hur jävla många usb portar ska man ha direkt i datorn...
Nu får det fanimig vara nog med USB trams från apple. Jag tog den gamla hubben 8 portars no name som får os X till att krascha vid omstart så jag får alltid ta ur den vid omstart, därför ville jag byta ut det mot något som apple själva rekommenderar. (det blev 2st 4 portar Belkin direkt från Apple store) Efter tester : Min gamla funkademed både intuos2 och lacie. kan Belkin vara så goda att göra grejer man kan använda! Förbannad dynga!

Vidare skulle jag installera plug and play Bluetooth adapter..(från applestore) inget hände, visade sig att jag hade inte BSD installerat. Jag installerade enligt apple support(additional package).
Nu finns inte ens Bluetooth systempanel kvar! Jävla dynga!
En helt jävlig dag! Tack Apple för er "plug andPlay"...
Någon som har några förslag hur jag kan få ordning på eländet?

UPDATE: nu fungerar bluetooth, allt utom surfningen, men jag tar itu med det imorgon. Tips: LÄS INTE MACOSX HJÄLP"LIVSFARLIG". gå till apple.com/support och skriv in bluetooth och få hela sanningen den behövs.

Belkin problemet kvarstår.

Någon som har lösning? tips?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-05 20:37

har en belkin USB hubb och den hamnade i lådan över dåliga inköp, dvs helt oanvändbar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
har en belkin USB hubb och den hamnade i lådan över dåliga inköp, dvs helt oanvändbar...

Har Belkin USB-hubben strömförsörjning från en egen nätdel? Om inte är nog detta förklaringen till att det strular med flertalet tillbehör.

  • Avstängd
  • 2002-10-06 21:37

USB-hubbar utan egen strömkälla är bara (ursäkta franskan) skit.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
har en belkin USB hubb och den hamnade i lådan över dåliga inköp, dvs helt oanvändbar...

Har Belkin USB-hubben strömförsörjning från en egen nätdel? Om inte är nog detta förklaringen till att det strular med flertalet tillbehör.

Jag har en sådan låda nu också, jag har ström adapter men inte fungerar den för det.. Belkin var en rekommendation! Nuvet jag bättre
tack för era inlägg som hjälpt till att klargöra att hubben var felet. inte någon mjukavaru mumbo jumbo.

1
Bevaka tråden