Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är Persson88?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla glada medlemmar!

Persson88 är en 20 årig kille "pojk" som i somras äntligen lämnade gymnasiumet och tog steget ut i arbetslivet. Som pojk till en grovarbetande far valde även jag det mer praktiskta yrket och är numera lärling på ett större VVS företag i Kungsbacka utanför Göteborg.

Kungsbacka är även orten där jag är bosatt med mor och far och även där jag vid 19 års ålder tog steget från PC världen till Mac.

För lite över ett årssedan stod jag i affären och funderade om det skulle bli en macbook eller en PC laptop, den gången gjorde jag misstaget att välja PC med Vista och det var krångel hela vägen tills min systers föredetta visade mig in på MAc och även blev min mentor och rådgivare jag kunde vända mig till om jag hade några funderingar om Mac.

Med lite mer kött på benen köpte ja en IMac 20" "4GB ram" och köpte den mest för att ha tillgång till stabila videoredigeringsprogram då jag som hobby filmare filmat lite wakeboard o resor men kunde inte få ihop det på windows för datorn kraschade titt som tätt.

På den vägen är det och har ny utökat min Apple samling till en Ipod Touch 16 GB som jag mer än gärna vill Jailbreaka men fattar noll vad det ens är och vart man hittar andra applikationer, så jag lär väl höra av mig i forumet om det så småningom Har även en Ipod Nano 5 Gen tror jag som jag har när jag använder mitt Nike + Kit...

Så summa sumarum är att jag är en väldigt intresserad men okunnig mac användare så vi ses i forum trådarna och förösker hjälpa till i den mån jag kan....

Senast redigerat 2015-02-17 10:13
  • Medlem
  • 2008-03-14 16:22

Välkommen. Men inte varken behöver eller kan man väl jailbreaka en iPod touch?

Välkommen Persson88
Hoppas du får nyttiga stunder på forumet - en riktigt fet kunskapsbank är det.

Mer information om din iPod Touch och hur du jailbreakar finns på www.99.se/ipod. (att jailbreaka är inget jag rekommenderar om du är ny på området - lätt det blir "fel" och man blir orolig i onödan)

Senast redigerat 2015-02-17 10:13

Vi är ju nästan grannar
Öckerö - Kungsbacka är ju inte långt .....

Välkommen in i värmen!

!

Att Öckerö är nära är får stå för dig Jag anser att det är andra sidan jorden, aldrig besökt öckerö......

Inte Jailbreka ipod touch ? jag måste fått nått om bakfoten...vill ju ha mer apps bara

Jajaja

KaRo

Hej !
Jag är också iPodfräls. Har en iPod Touch 8GB (äasch, skulle köpt 16 eller varför inte väntat och köpt den nya med 32GB !), nya iPod Nano och en iPod Shuffle. Shuffle använder jag med lugn musik när jag ska somna, Nano använder jag under resor jobbet och tittar på olika videos/pods tex från YouTube ochTouch är mitt lilla underverk som man kan göra allt med !
Jailbreaka som nybörjare (som jag också är) låter inte som en bra idé speciellt som du kan få in massor i Touch utan denna manöver. Du har väl köpt Januari Software för 155 kr genom iTunes ? Då får du förutom fem program (bla användbara Mail) också möjligheten att trycka på ett plustecken i nederkanten och skapa en ikon (tryck Lägg till på hemskärmen) till första sidan för den web app du gillar. Det går också bra att trycka på Bokmärk och spara det som ett bokmärke istället.

Du går in påhttp://www.apple.com/webapps/med din Touch och kan välja mellan 600 olika webbapplikationer/web apps.

Kanske du visste detta redan ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 12:36
Ursprungligen av Persson88:

Att Öckerö är nära är får stå för dig Jag anser att det är andra sidan jorden, aldrig besökt öckerö......

Inte Jailbreka ipod touch ? jag måste fått nått om bakfoten...vill ju ha mer apps bara

Jajaja

Numera är det inte svårt att jailbreaka. Jag körde ZiPhone 2.5c på min 16 GB, fick dock köra det ett par gånger, den hängde sej under jailbreaket i början.

Senast redigerat 2015-02-17 10:13
1
Bevaka tråden