Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod med mac och pc

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2002-07-17 20:59

Nu när det fungerar att synca ipod med pc skulle det fungera att synca både på mac och pc? Undrar kommer utav att det är olika versioner för pc och mac i apple store, men är det något mer som skiljer än extern programvara?

  • Medlem
  • 2002-07-17 21:12

Det där är det märkligaste jag varit med om. Eller, det är det kanske inte... men det är konstigt att i samband med en switch-kampanj lansera en ´endast PC´ produkt, jämsides med en ´endast Mac´ produkt. Den stackars PC-människan som blir så förförd av iPoden att hon vill köpa en ny Mac, måste i så fall köpa en iPod till. Sjukt. Eller funkar det inte så?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 21:37

Det tror jag inte en sekund på, det måste vara samma. Är det så så är det ju bara att öppna den nya macen man köpt och koppla in iPoden då iTunes finns bundlat.

För det första så följer det med en annan programvara. Kabeln är också annorlunda, detta innebär att strömadaptern bör ha en adapterför den annorlunda kabeln.
Den är antagligen formaterad för PC också. PC kan ju inte som bekant läsa Mac-formaterade skivor.

Detta är vad jag tror...

Det beror på vad för filsystem iPoden använder.
Det kan också vara så att MusicMatch fixar så att deras program kan läsa iPodens filsystem.

Detta är super för övrigt!
Jag tror att iPoden kommer sig en rejäl skjuts försäljningsmässigt.

--
Ahhhh Mozilla.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-07-23 13:03

Kolla denna ursnygga iPod kopia. Bättre o billigare?
Vill ha

Designen var verkligen en ripoff av iPoden! Får man ens göra så? Fast jag gillar verkligen det där med FM-radio, det skulle jag hemskt gärna se att Apple stoppade in i iPoden!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 13:28

The Odyssey 1000 som länken i inlägget ovan går till har ju några features som iPod saknar: inspelning och radio. Dessutom ska den funka med iTunes. Dock USB 2.0 itstället för FireWire. USB 1.1 bör väl också funka, men långsaaaamt.
Vilka burkar har USB 2.0?
Hittade inget pris heller, vad kostar den?
Undrar när Apple lägger till radio och inspelning?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 14:04

Enligt MacNytt kostar den 349$

Men är det en bluff?
Läs detta:
http://slashdot.org/comments.pl?sid=36546&cid=3934309

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-07-25 00:28

Om sant? Ändock mycket trevliga specar. Apple tar lite för mycket för sina i hub:s hårdvara. Om detta är en bluff so what! Priset ska ner på Apples hårdvara annars är det konken!?

Citat:

quote:Om detta är en bluff so what! Priset ska ner på Apples hårdvara annars är det konken!?

Vad grundar du det på?
Trots svag marknad för hemdatorer senaste tiden så ökade Apple vinsten för senaste kvartalet. De har under denna tid ökat marginalerna på hårdvaran dessutom.
Har svårt att se det som tecken på att Apples högre prisnivå skulla vara lika med konkurs!

[ 25 Juli 2002, 01:30: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-07-25 11:39

Självklart fel ordval av mig. Har inga grunder överhuvudtaget att stå på. Slängde in en liten personlig synpunkt bara.. Det var ju dumt av mig -Fy på mig.

Jag tror att Apples advokater kommer höra av sig till e.Digital inom en snar framtid...

Men är väl det e.Digital vill, de är ju kända för att släppa vaporware som driver upp deras aktiekurs under kortare tid.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
Självklart fel ordval av mig. Har inga grunder överhuvudtaget att stå på. Slängde in en liten personlig synpunkt bara.. Det var ju dumt av mig -Fy på mig.

Hehe. Jag anade att det mer var en personlig synpunkt, men jag kände för att vara lite viktigpettermårtensson

1
Bevaka tråden