Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var i Stockholm kan jag JÄMFÖRA glossy och matt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ska inom typ 48 timmar köpa en MBP.

Har varit på m- store i sthlm, inlife, inwarehouse m.m. INGEN har glossy inne. Var kan jag hitta en glossy skärm och jämföra? humac i väsermalmsgallerian är det enda jag kan komma på har dock aldrig varit där förut.

Kan ni snälla hjälpa mig...

Tack på förhand

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-03-12 23:25

Kan bara säga-> Var grymt skeptisk mot Glossy ..men i efterhand är den hel shysst
så länge du inte har små ungar som käkar glass över den..
(vanesak med andra ord)

och då jobbar jag med Bilder!! i CS

Jag tycker inte att Glossy (på en vanlig MacBook iofs, inte en Pro) återger svart tillräckligt bra. Det blir mörkgrått. Dessutom är betraktningsvinkeln inte hundra. Jag hade kört på matt om jag köpt en Pro.

Kör med en MacBook Pro 15 (nyaste) med glossy och tycker den är helt underbar. Färgerna tycker jag också återges mycket bra som dom är just nu och ångrar inte att jag köpte glossy.

Kanske skiljer mellan MB och MBP?

Ursprungligen av henkebarn:

Kanske skiljer mellan MB och MBP?

Har tidigare ägt en Macbook (första modellen) och märkte då ingen felrepresentering av den svarta färgen under de nästan 2 år jag använde den. (Visst har/hade Macbook glossy som standard?)

Det blev en MBP 2.4, med glossy och 250 hd kommer nog bli riktigt nöjd segt med väntan bara men snart om ngn vecka dimper den ner i brevlådan:)

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-14 22:52

Jag hade den Glossy MBP bredvid en Matt MBP framför mig idag och jag väljer matt skärm 10 ggr av 10!

Men hallå!
Inte en kotte svarar ju på frågan!
Erkkan (och jag) ville ju jämföra själva jueh!

Ursprungligen av Laseranders:

Men hallå!
Inte en kotte svarar ju på frågan!
Erkkan (och jag) ville ju jämföra själva jueh!

Jag hade gärna svarat på frågan, men bor i Helsingborg. Bästa är väl att ringa till alla som säljer Apple-produkter och fråga vad de har inne?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 00:40

Matt är en "standardmodell". Det finns knappt nån ÅF som tar in glossy.

1
Bevaka tråden