Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut mappar i Leopard?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-10 11:02

Hej, jag har försökt att dela ut mappar i Leopard, men det enda som syns på Windowsdatorerna är min dator och en utdelad skrivare. Har försökt att manuellt ansluta till Macens IP-adress, men får bara meddelandet i Windows att det inte går att ansluta.

Har delat ut mappar, lagt till användarkonto och aktiverat SMB på kontot. Har googlat runt men inte hittat nån som har samma problem.

Tacksam för hjälp!

/tobias

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-18 14:22

Är det ingen annan än jag som har samma problem? Testade att komma åt från en annan mac, men då hamnade jag bara i dropboxen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-13 14:20

Hjälp!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-13 14:48
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-13 16:02

Japp, men detta ska ju funka i Leopard, om jag har förstått rätt.
Har ställt in delade mappar så här:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-14 09:31

Testade Sharepoints nu, men det krashar så fort jag ska lägga till en mapp

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-14 11:14

För mej fungerar det att dela ut mappar i Leopard till Winz. Men för en av mina kollegor fungerar det inte. Vi har inte lyckats lista ut vad skillnaden är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-25 20:26

Jag har samma problem, jag har lagt till precis som din bild. De mappar jag delat utfrån extern disk fungerar utmärkt, men allt jag försöker dela ut på Macbookens HD fungerar det ej. Jag är emot att installera ett externt program för att hantera någon som ska fungera orginal i OSX. Testade dock sharepoints, men det hängde sig bara. Ingen som har en idé om vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 13:21

Landen:
Håller med dig. Hur svårt kan detta vara att fixa? Ändå har två uppdateringar kommit men inga buggfixar för mappdelning... dåligt Apple.
Tack för tipset om externa diskar! Det är ju bättre än inget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 14:09

Man måste väl först ansluta till datorn och sedan väljer man i nästa steg vilka mappar man vill montera?

Man får väl klicka i om man vill dela med SMB eller AFP i FILDELNING i SYSTEMINSTÄLLNINGAR, sen kanske du har bättre tur

Systeminställningar-->nätverk-->WINS och kolla att du har WORKGROUP eller vad nu windowsmaskinera har för gruppnamn. Det är faktiskt inte Apples fel att du inte kan dela ut mappar, utan Windows och dess nycker...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-22 15:13

Rajje: ?

zingoalla: Har gjort det.

ghost9999: Ska kolla om det funkar. Det konstiga är att det inte går att dela till andra macar heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-22 15:35

Funkar ej.

1
Bevaka tråden