Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktigt bra FM-Sändare till bilen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-03-13 22:16

Jag är på jakt efter en riktigt bra FM-Sändare. Den får gärna kosta 3000:- om det är så, bara den är bra! Har en i-trip nu som kostade typ 300kr och den är helt värdelös. Man blir bara irriterad

Vad kan ni rekommendera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 11:04

Jag rekomenderar verkligen denna:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100312

Jag var precis som du ute efter en snorbra FM-sändare. Kosta vad de kosta ville, det är värt det så länge man slipper det där jäkla bruset. Så jag kollade runt lite och denna var den bästa jag kunde hitta. Har fått fruktansvärt bra kritik och jag kan inte göra mycket annat än att hålla med. Den är fruktansvärt bra. I 9 fall av 10 får man kanonskarpt ljud och det är omöjligt att höra om det är en FM-sändare eller en CD-spelare. Den har även en fruktansvärt bra funktion som gör att den söker av hela FM-bandet och sparar de 4 mest passande frekvenserna.

Så slå till på den, det är den bästa du kan hitta på marknaden.
Och om du är en riktig hemmapillare finns det guider på nätet där du kan förstärka signalen från FM-sändare så de blir flera gånger starkare. Var själv lite sugen på det först, men efter jag köpt Audia'n så behövdes det inte längre.

Däremot vill jag göra det tydligt att en FM-sändare enbart är en FM-sändare. Vill du ha ett riktigt kanonljud så rekomenderar jag dig till att köpa en bilstereo med iPod-anslutning eller en iPod Hi-Fi etc.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-03-16 20:32
Ursprungligen av m1kke:

Jag rekomenderar verkligen denna:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100312

Jag var precis som du ute efter en snorbra FM-sändare. Kosta vad de kosta ville, det är värt det så länge man slipper det där jäkla bruset. Så jag kollade runt lite och denna var den bästa jag kunde hitta. Har fått fruktansvärt bra kritik och jag kan inte göra mycket annat än att hålla med. Den är fruktansvärt bra. I 9 fall av 10 får man kanonskarpt ljud och det är omöjligt att höra om det är en FM-sändare eller en CD-spelare. Den har även en fruktansvärt bra funktion som gör att den söker av hela FM-bandet och sparar de 4 mest passande frekvenserna.

Så slå till på den, det är den bästa du kan hitta på marknaden.
Och om du är en riktig hemmapillare finns det guider på nätet där du kan förstärka signalen från FM-sändare så de blir flera gånger starkare. Var själv lite sugen på det först, men efter jag köpt Audia'n så behövdes det inte längre.

Däremot vill jag göra det tydligt att en FM-sändare enbart är en FM-sändare. Vill du ha ett riktigt kanonljud så rekomenderar jag dig till att köpa en bilstereo med iPod-anslutning eller en iPod Hi-Fi etc.

Det låter ju väldigt bra i alla fall!

Problemet är att bilstereon i min bil inte går att byta ut, den är liksom integrerad i hela instrumentpanelen.

Funkar kontakten direkt till iPhonen? Eller behöver man köpa någon adapter?

Någon som kan rekomendera någon annan som också kan ladda iPhonen samtidigt?

Edit: Kom på att det klart bästa är att kunna koppla en FM-Transmitter till dock-kontakten så att man inte snor headset kontakten vilken jag använder väldigt mycket i bilen

Senast redigerat 2008-03-16 21:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 15:39
Ursprungligen av p2d:

Det låter ju väldigt bra i alla fall!

Problemet är att bilstereon i min bil inte går att byta ut, den är liksom integrerad i hela instrumentpanelen.

Funkar kontakten direkt till iPhonen? Eller behöver man köpa någon adapter?

Någon som kan rekomendera någon annan som också kan ladda iPhonen samtidigt?

Edit: Kom på att det klart bästa är att kunna koppla en FM-Transmitter till dock-kontakten så att man inte snor headset kontakten vilken jag använder väldigt mycket i bilen

Kontakten funkar inte till iPhone'n så du får köpa en adapter. Finns för en femtilapp om du googlar lite. Tyvärr kan den inte ladda iPhone'n samtidigt, men du får med en billaddare till själva FM-sändaren iaf. Men trots dessa "brister" så är jag övertygad om att det är det bästa köpet du kan göra vad gäller FM-sändare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 17:38

Okej, det var inte ens lönt att försöka få igång den då jag inte hade kunnat använda den ändå. "Pinnen" man trycker i cigguttaget är alldeles för lång och har jag den i kan jag inte smacka i 5ans växel.
Nu lägger jag ner det här med FM-sändare och satsar på en ny bilstereo som antingen är iPod ready eller har aux. Problemet med aux är att man tappar möjligheten att köra med headset samtidigt om det skulle ringa medans man kör.

Ursprungligen av m1kke:

Jag rekomenderar verkligen denna:
Gadgets och hemelektronik - Teknikmagasinet, meningen med livet

Jag var precis som du ute efter en snorbra FM-sändare. Kosta vad de kosta ville, det är värt det så länge man slipper det där jäkla bruset. Så jag kollade runt lite och denna var den bästa jag kunde hitta. Har fått fruktansvärt bra kritik och jag kan inte göra mycket annat än att hålla med. Den är fruktansvärt bra. I 9 fall av 10 får man kanonskarpt ljud och det är omöjligt att höra om det är en FM-sändare eller en CD-spelare. Den har även en fruktansvärt bra funktion som gör att den söker av hela FM-bandet och sparar de 4 mest passande frekvenserna.

Så slå till på den, det är den bästa du kan hitta på marknaden.
Och om du är en riktig hemmapillare finns det guider på nätet där du kan förstärka signalen från FM-sändare så de blir flera gånger starkare. Var själv lite sugen på det först, men efter jag köpt Audia'n så behövdes det inte längre.

Däremot vill jag göra det tydligt att en FM-sändare enbart är en FM-sändare. Vill du ha ett riktigt kanonljud så rekomenderar jag dig till att köpa en bilstereo med iPod-anslutning eller en iPod Hi-Fi etc.

Då detta inlägg gjordes 2008 och länken inte fungerar längre.. så tänkte jag att du skulle kunna skriva vad det var för fm-sändare eller skicka en ny länk :)..

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-04 00:15
Ursprungligen av Anders1979:

Då detta inlägg gjordes 2008 och länken inte fungerar längre.. så tänkte jag att du skulle kunna skriva vad det var för fm-sändare eller skicka en ny länk :)..

Pröva skicka ett PM till honom istället. Inte varit inloggad ett tag så han kommer troligen inte se det. :
Senaste aktivitet 2009-12-11 08:44

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 01:20

Jag beställde en via eBay men har inte fått den än. Det är en bilhållare med inbyggd FM-sändare plus en fjärrkontroll. Det är säkert bara skräp med tanke att den var billig. Bara $21 inkl frakt. Gör en sökning på 6in1 FM TRANSMITTER+REMOTE FOR APPLE iPhone iTouch Nano på eBay så ser du vilken det är. Återkommer med en review när jag fått den och testat.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-03-17 08:41
Ursprungligen av Ridell:

Jag beställde en via eBay men har inte fått den än. Det är en bilhållare med inbyggd FM-sändare plus en fjärrkontroll. Det är säkert bara skräp med tanke att den var billig. Bara $21 inkl frakt. Gör en sökning på 6in1 FM TRANSMITTER+REMOTE FOR APPLE iPhone iTouch Nano på eBay så ser du vilken det är. Återkommer med en review när jag fått den och testat.

Jag har också sett den, och det verkar ju tyvärr vara billig skit från China. Hör gärna av dig med en liten review!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-04 04:11

Gissar att det var en Audia X DGT-301.
(Personligen vill jag rekommendera en Blåtandsbestyckad & Ipod-ready bilstereo istället.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-04 20:53

Anders,

Vad har du för bil…och vad är det du vill ansluta till bilstereon…!?

1
Bevaka tråden