Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mus skall jag köpa till min TiBook?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 13:39

Jag är på jakt efter en mus till min TiBook. Hittade denna Logitech mus (MouseMan Traveler), som jag tycker ser stencool ut. Misstänker att den är lite liten, även om jag inte har så stora nävar. Den kostar 425 pix.

Skall jag köpa den, eller har ni några bättre förslag?

Den ser jättehäftig ut.
Men ska du ha musen för dagligt arbete eller endast som en "resemus". Den ser nämligen inte speciellt skön ut att arbeta med under en hel arbetsdag.

/Martin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-31 13:44

Jag är toknöjd med min Logitech... Kör en optisk treknapps historia... ditt förlag var stiligt, kommer säkert att pryda skrivbordet brevid din TiBook...

Personligen skulle jag nog välja någon av dessa:

Även dessa matchar TiBooken rätt bra

Logitech iFeel:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Logitech iFeel:

Är det musen med "force feedback"?
Jag har inte riktigt förstått vad det ska vara bra för, kan inte någon förklara.

/Martin

Mest som en kul grej. Klicka på ikoner så surrar den väl till, dra fönster och töm paperskorgen samma sak. Har för mig att Q3 stödjer denna mus...

Jag har hört att Logitechs Dual Optical-mus ska vara grym. Annars kan jag rekommendera Microsofts möss, dom är riktigt bra. Som dessa två t.ex.:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-31 17:17

Kolla om Du hittar gamla modellen av Logitech Mouseman Optical någonstans, den helblåa med lysande blå logitech-ikon.
Bättre blir det inte.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: C-mon:
Kolla om Du hittar gamla modellen av Logitech Mouseman Optical någonstans, den helblåa med lysande blå logitech-ikon.
Bättre blir det inte.

En sån har jag liggande någonstans här hemma... rätt snygg faktiskt.

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 14:16

Logitechs Dual Optic rockar fett! Den slår allt! Exakt, tre knappar och funkar kanon både i X och mac OS 9...

Absolut bästa är MacAllys OptiJR
2knapp med rull, liten lyser sk.fint i mörker...
kan även användas till att lysa upp tangentbord om man sitter i mörker
Det är liten och rask och med programvaran kan man koda knappen till vad de nu skall göra för respektive program.
Denna har vi sålt många av och har en själv med mig, alltid!
så det så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 11:05

Den ser lite plastig ut, men det kanske den inte är?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 11:06

Jag gillar den här också:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 11:08

Kensington.com gör det enda rätta:

"Oh, say can you see..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 11:18

Hur är sådna här trackballar att arbeta med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 11:21

Jag fungerar på att köpa en sådan här:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:
Jag är på jakt efter en mus till min TiBook. Hittade denna Logitech mus (MouseMan Traveler), som jag tycker ser stencool ut. Misstänker att den är lite liten, även om jag inte har så stora nävar. Den kostar 425 pix.

Skall jag köpa den, eller har ni några bättre förslag?

Har testat musen ovan.

Måste tyvärr säga att den musen är inte så bekväm som man kan hoppas på. Den är liten, lätt och snygg. Men tyvärr som sagt obekväm. Den är snarare gjord för 30-60 min arbete per dag dvs under resor och dyligt. Därmed även namnet Traveler

//Sebastian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-11 12:07

Jag har också testat den. Kall, metallisk och obekväm.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-09-11 12:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hur är sådna här trackballar att arbeta med?

Köpte en liknande till barnen men lånar den mycket gärna själv. Väldigt bra då man har lite utrymme (t.ex. sitter i ett flygplan) eller då man inte har någon bra platt yta (t.ex. när man sitter i sacco-säcken framför tv:n för att låtsas se på film med frun )

Jag tycker den är bra. Men jag vet andra som inte klarar av den. (Beror nog rätt mycket på hur man använder den. Jag är mycket av ett tangentbords-freak, så jag undviker mus/trackball så mycket jag kan.)

  • Oregistrerad
  • 2002-09-11 16:09

Jag har svårt för optiska med bara en läsare. De är ju så oexakta. har man ett underlag som har lite reflekterande så krävs det ju två oberonde optiskaläsare...

Men finns det andra än Logitech Dual som är lika bra och prisvärda?

Jag använder en Logitech Dual Optical och är väldigt nöjd med den. Tre knappar och scroll, fungerar utmärkt i OS X.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Jag har svårt för optiska med bara en läsare. De är ju så oexakta. har man ett underlag som har lite reflekterande så krävs det ju två oberonde optiskaläsare...

Men finns det andra än Logitech Dual som är lika bra och prisvärda?

Logitechs senaste, MX700 Optical, kan nog ha dubbla läsare med tanke på priset. Iofs har den upladdningsbart batteri och laddare i mottagaren, så det drar ju upp priset också. Lyckades inte hitta några spec. för den.

1
Bevaka tråden