Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av USB Drive/Fickminnen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa ett s.k. fickminne/USB Drive. Dvs. ett litet och enkelt minne som snabbt kan anslutas till de flesta plattormar via en ledig USB-port. Finns det någon som har erfarenhet av någon sådan produkt? Är ni nöjda/missnöjda? Har ni några tips? Rekommendationer?

/M

USBDriven (bilden i Martins inlägg) fick utnämningen bästa produkt i DatorMagazin´s test i nummret som är ute nu...

Jag har testat ganska många olika modeller och funktionsmässigt är alla lika, så det du får gå efter är nog designen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-04 18:32

Var tog det lilla fickminnet med lock vägen? Det var med i både Inwarehouse´s och Macotekets förra kataloger, men byttes sen ut mot det vi ser ovan (på bilden). Det förra var mycket snyggare! USB Flash tror jag det kallades och det var röd text på sidan. Någon som vet var man kan hitta det?

Edit: alla dessa stavfel...suck!

[ 04 Oktober 2002, 18:33: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-04 22:49

Jag skaffade en Lexar 128 Mb "JumpDrive" som jag är helnöjd med. Suveränt när jag behöver ta med mig filer hem från PC:n på jobbet till Macen hemma. Och tvärtom.
Häromdagen var jag hemma hos jobbarkompisen som undrade om jag kunde hjälpa honom att skriva ut en bild på min A3 skrivare. – Självklart, sa jag och stoppade in JumpDriven i hans USB, kopierade över filen, matade ut och stoppade nyckelknippan i fickan igen. Jag lovar att han tappade hakan

Hasse

Citat:

quote:Var tog det lilla fickminnet med lock vägen?

De finns inte längre, Transcend som gjorde dem bytte ut den snygga modellen mot några mycket fulare i olika färger...

1
Bevaka tråden