Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ok Cube-minne?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 07:30

Jag känner mig både trög och tjatig, men innan jag beställer från inWarehouse vill jag gärna veta att dessa minnen passar bra i min Cube:

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo.asp?ktcpartno=KTA-G4133/512

Jag har gått runt och letat efter billigare, men det är många no-name-minnen därute (som också verkar begagnade i en del fall), och jag betalar hellre några hundra mer för ett schysst Kingston-minne som funkar än ett no-name som är dåligt.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 07:47

Funkar utmärkt, men varför betala dom pengarna? Inwarehouse tar 2400 inkl moms för det minnet.
Köpte härom dan ett 512 för 1200 inkl moms till powermac hos en pc-handlare, finns ännu billigare. Funkar alldeles utmärkt.

Min mac gillade inte ett enkelsidigt (vet inte vad dom heter) minne jag köpte en gång, så köp dubbelsidigt.
Till cuben behöver du som lägst 100Mhz minne, men du kan slänga i 133 om det är lättare att få tag på. Köp nåt annat kul för dom minst 1200 du får över......

Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 08:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martino:
Funkar utmärkt, men varför betala dom pengarna? Inwarehouse tar 2400 inkl moms för det minnet.

De minnen som jag la i min varukorg på inWarehouse kostade 794 + moms, och modellnumret är detsamma.

http://www.inwarehouse.se/script/webkatalogen/pb.asp?src=1&sku=e290826

Det är väl ett helt ok pris för att vara Sverige och "märkesminne" ?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 08:58

Sorry, jag lyckades söka fram ett powerbook minne ser jag nu........

Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 09:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Goka:
...Det är väl ett helt ok pris för att vara Sverige och "märkesminne" ?

Ja, och glöm inte att du kan hämta ut minnet direkt från iNwarehouses lager i Solna om du har vägarna förbi där

Citat:

quote:Hämta varor vid vårt lager (obs! ej web-ordrar)
Om du önskar hämta varorna, gör du det på vår varuutlämning vid Dalvägen 20C, Solna. Hämtning av varor kan endast ske efter överenskommelse med orderavdelningen. Våra öppettider för hämtning av varor är måndag-fredag 12:00-17:00. Av säkerhetsskäl kan endast kunder som betalar mot faktura eller med godkända kredit-/kontokort (Visa, Mastercard och Maestro) hämta varor vid vår varuutlämning. Observera att vi inte tar check, ej heller American Express eller Diners. Om du vill hämta produkterna tar det normalt en dag extra.

1
Bevaka tråden