Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Time machine" till Windows?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-09 21:06

Finns det nåt program som funkar ungefär som time machine till windows?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-11 19:02

Tror inte det, måste göra manuel backup av dina filer. :/ - Go mac!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-11 19:32

Nja... manuell backup är inte nödvändigt. Man kan faktiskt automatisera saker i Windows också.

Nåväl, något som är precis som Time Machine har jag inte lyckats hitta. Inte för att jag letat speciellt mycket (gjorde en snabb-Googling) men nog verkar det finnas Windowsalternativ som kan, observera _kan_ vara goda nog åt dig.

Tex detta: http://www.trackmyfiles.com/en/home/

Track My Files verkar rätt smidigt för att vara en Windowsapplikation. Du pekar ut de mappar du vill "tracka" och programmet scannar efter förändringar av filer och lagrar dessa förändringar i ett förråd. Detta innnebär att du kan högerklicka på en given fil och sedan gå bakåt i tiden genom att välja mellan någon av de olika versioner som lagrats i förrådet. Enligt vad jag kan se skall det gå att peka ut en lokation för förrådet vilket innebär att du kan ha det på en extern USB-disk eller liknande. Du skall inte "tracka" C:\Windows pga prestandaproblem.

Kostar $32 för en maskinlicens. Läs mer på hemsidan och avgör om det är något för dig.

det var inte det snyggaste backup programmet jag sett men det duger nog gott åt uppgiften. Annars kanske det finn något annat bra backup alternativ? min favoritsajt att kolla Win program är Softpedia.

1
Bevaka tråden