Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pop - > imap

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har ett pop.liu.se konto på min mail. Nu skulle jag vilja göra om det till ett imap konto för att bättre synka med min iphone.
alltså jag vill ha de mappar på mitt pop-konto och mina filer.

någon som kan hjälpa mig?

/tobbe

Enklast är väl att konfigurera ett IMAP-konto i mail med samma inloggning som ditt POP-konto. Sen kopiera upp all mail från ditt POP till IMAP-kontot. Då hamnar all mail på servern. Sen när du är klar kan du ta bort POP-kontot.

Ursprungligen av Johan S:

Enklast är väl att konfigurera ett IMAP-konto i mail med samma inloggning som ditt POP-konto. Sen kopiera upp all mail från ditt POP till IMAP-kontot. Då hamnar all mail på servern. Sen när du är klar kan du ta bort POP-kontot.

okej, skall testa detta..

okej har konfigurerat imap-kontot nu. Men hur ska man föra över alla mail.

jag har rätt många mappar, finns det någon smart funktion där man importerar mail, mellan konton?

Testa drag n drop

Ursprungligen av mikotekniko:

Testa drag n drop

men då får jag väl inte med filerna som ligger i mapparna?

Jag vet inte, testa

Ursprungligen av mikotekniko:

Jag vet inte, testa

kan man backupa ett konto? för att jag verkligen ska veta att det fungerar så måste jag ju ta bort kontot. och då vore det skönt att ha en backup

jag kopierade ut själva mailmappen till skrivbordet och sedan så tog jag bort kontot... lade till filerna manuellt i inboxmappen på mitt imap-konto, men de ville sig inte känna igen de nya..
importerade då mitt konto på skrivbordet och håller nu på att manuellt flytta över. Själva filerna i mapparna var kvar hela tiden..

JA jag var feg

kontakterna försvann

Hej, jag tog bort ett mailkonto och alla mina kontakter och grupper raderades från adressboken. Jag satte i min iphone, tänkte att jag kunde synka över de kontakterna, och utan att jag gjorde ngt så försvann alla kontakter på den också i ett nafs.

vad görs????? finns det ngn automatisk backup av adresserna, och hur kan det vara så att adressboken är så nära knuten till mail-klienten..

någon som kan hjälpa mig?

jag har tiger och därmed inte gjort ngn time machine-kopia...

1
Bevaka tråden