Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video funkar dåligt i leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-11 18:29

Jag uppgraderade nyligen till leopard och har lagt in senaste vlc.
Efter det strular .mkv filer, de "hänger sig" (iaf bilden, ljudet fortsätter ibland).
Hade inga sådana problem i tiger, datorn är en mbp 2.2ghz.
De funkar i vlc i windows.
Det verkar som de funkar i quicktime med perian, men då får jag dubbel text om jag vill köra med svensk och det blir fel ljudspår om filen innehåller flera. Hittar ingenstans i quicktime att ändra sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 19:15

Har haft liknande problem med de senare versionerna av VLC. Kör numera med mPlayerOSX, vilket fungerar klockrent.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-03-12 00:14
Ursprungligen av Json_81:

Jag uppgraderade nyligen till leopard och har lagt in senaste vlc. Efter det strular .mkv filer, de "hänger sig" (iaf bilden, ljudet fortsätter ibland). Hade inga sådana problem i tiger, datorn är en mbp 2.2ghz.

Det beror troligen på att video och/eller audio har ändrat lite på sig mellan Tiger och Leopard och VLC inte är uppdaterad för detta.

Ursprungligen av Json_81:

De funkar i vlc i windows.

Den jämförelsen haltar lite då du inte har gjort samma uppgradering av Windows som påverkar VLC på den plattformen på samma sätt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-12 10:56
Ursprungligen av frazze:

Det beror troligen på att video och/eller audio har ändrat lite på sig mellan Tiger och Leopard och VLC inte är uppdaterad för detta.Den jämförelsen haltar lite då du inte har gjort samma uppgradering av Windows som påverkar VLC på den plattformen på samma sätt.

Jämförelsen var väl mer för att bekräfta att det inte var fel på själva filerna.
Men VLC påstår sig ju ha leopard stöd? Samma med perian.

Ska testa mplayerosx, men har för mig det är besvärligt att få ut surroundljud ur den?

1
Bevaka tråden