Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Originalpatroner contra piratpatroner

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just köpt mig en Epson C40. Inget märkvärdigt men duger för mina behov.

http://www.inkclub.com/

...erbjuder förutom Epsons originalpatroner också egna, med märket Inkclub.

Jag undrar om någon har erfarenhet av piratpatroner. På Epsons hemsida sägs det (naturligtvis?!) att patroner från andra tillverkare kan skada skrivaren.

Vore tacksam om något kanske prövat piratpatroner kanske t o m från Inkclub?

Hoppsan...."om någon prövat" skulle det naturligtvis vara!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-27 07:58

Stoppade precis in en InkClub patron i min Epson 760, med resultatet att den inte skriver ut svart längre. Så går det när man är snål och skall testa "gratisprover"...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-27 11:26

Jag har köpt patroner till min EPSON Stylus Photo 870 via InkClub.
Har inte haft några problem med dem, fungerar lika bra som EPSON orginal patronerna för mig.

/ Perry

Hade en Epson 640 (tror jag den hette?) för några år sedan och testade med piratpatroner. Gick åt he...... som tur var fick jag reparerat den på garantin.

Vet inte om Epson är speciellt känsliga när det gäller piratpatroner men det verkar så för en polare råkade ut för samma sak med en liknande Epsonskrivare. Möjligt att det skiljer i kvalité på de olika piraterna men numera vågar jag inte chansa.

Om man får stopp i sin Epson med piratpatroner, funkar det månne att byta till original? Jag har en Epson hemma som fungerade utmärkt med en omgång piratpatroner, men när jag bytte (då de tog slut) till en ny omgång "pirat" är det precis som täppt...

[ 27 Augusti 2002, 11:55: Meddelandet ändrat av: Slave ]

Jag har kört med piratpatroner på en Epson 600. De fungerar utmärkt vid normal användning. Skulle man däremot åka iväg två tre veckor så är det ajöss.
Numera ser det ut som IBMs loggga när man skriver...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:11
Citat:

quote: Numera ser det ut som IBMs loggga när man skriver...

LOL!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 22:50

Provade piratpatroner till vår Canon-skrivare på jobbet.

Där kom så mycket färg att det blara blev kladd. Sedan stelnade kladdet och det kom ingen färg alls. Slutligen, då kladdet var borta från munstyckena så var ju färgen slut...

Jag rekommenderar orginalpatroner.

Piratpatroner verkar vara mycket lågprioriterat hos Antipiratbyrån. Skall de inte börja sätta dit piratpatronsäljarna snart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 23:43

Jag kör med piratpatroner från Fullmark till min Epson-skrivare. Har fungerat prickfritt i flera år. Fullmark-patronerna är beiga (inte svarta) och finns bland annat att köpa från Clas Ohlsson.

Tack för alla svar! Kommer fega lite och köra Epson ett tag till iaf! En del verkar ju haft problem och det vill jag undvika...behöver en fungerande skrivare!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 11:41

Det finns bättre och sämre pirater. Vissa tar sitt ansvar när det blir fel. Fullmark gav mig en splitterny skrivare, eftersom min gamla hade blivit täppt av deras bläck. Fast det krävdes lite övertalning från min sida. Detta hände för flera år sedan, och jag svor på att aldrig använda piratbläck igen. Tills nu i veckan där jag fick för mig att prova ett gratisprov som jag fått från InkClub. Det skulle jag inte ha gjort...

1
Bevaka tråden