Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda multitouch trackpad i andra program?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 00:33

Hade hoppats på att kunna använda den till de fästa program och applikationer, går detta? Typ zooma i illustrator å photoshop.

Är annars sjukt nöjd med min nya macbook pro. Men detta skulle göra den ytterligare en bit bättre..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-12 02:20

Prova ctrl+tvåfingerscroll.
Funkar inte det så gå in i Systeminställningar och klicka i det.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 04:57

ok en variant .. tänkte mer på tvåfingers lösningen .. där man drar flyttar 2 fingrar från och till varanndra .. Även rotera vore ju grymt i painter, det kanske går .. vore grymt andvändbart isf ..

Så man kan inte använda sig av multi touch i alla program?
Fisigt!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-03-12 10:27

Jag tror att det bara är programmen från Apple som har stöd för multi-touch än så länge. Det tar väl ett litet tag innan alla utvecklare har hunnit lära sig och utnyttja funktionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 16:44
Ursprungligen av Ree_Tab:

Jag tror att det bara är programmen från Apple som har stöd för multi-touch än så länge. Det tar väl ett litet tag innan alla utvecklare har hunnit lära sig och utnyttja funktionen.

Precis, det är ett annat API till de "konsterna" som trackpaden kan, så program får inte stöd för dem bara för att man har en sådan utan de måste skrivas in stöd i programmen specifikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 11:49

Får hoppas att det kommer!

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-10-28 15:07
Ursprungligen av HEK:

Hade hoppats på att kunna använda den till de fästa program och applikationer, går detta? Typ zooma i illustrator å photoshop.

Är annars sjukt nöjd med min nya macbook pro. Men detta skulle göra den ytterligare en bit bättre..

Inte för att det är så ofta jag sitter och använder trackpad när jag jobbar i Photoshop, men i CS4 fungerar multitouch när man zoomar eller vrider och vänder på bilden. Verkar dock inte fungera i Illustrator CS4.

/LA

1
Bevaka tråden