Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod -> Stereo

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så har min iPod hittat hit ända från Japan. Oj vad trevlig den är.

En annan trevlig sak är minstereo med en digital ingång... finns det någon övergång, konverterare, liten mysko svart låda... osv som man kan koppla mellan stereon och podden?

Vad jag är ute efter är en pryl som gör att jag kan plugga in en tele i podden och en annan kabel i den digitala ingången i stereon.

Dillar jag i upphätsning över podden eller finns det någon pryl som gör detta?

/Mattias

Tror inte att du skulle ha någon nytta av en sådan, tvärtom...

Analog -> Digital -> Analog

Varför inte bara köra analogt?

Ja visst måste du ha en analog ingång på stereon? Du får inte bättre kvalitet av att konvertera till digitalt.

Jag kör med en vanlig hörlursplugg och två RCA kontaker i andra när jag kopplar in iPodden i recivern - fungarar lysande!

Endra problemet är att jag blivit så kräsen på vilken kvalité mp3orna ska nu. Nu duger knappt 192 längre och då börjar hårddisken i 5 Gb iPodden bli liten. Snyft.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Ja visst måste du ha en analog ingång på stereon? Du får inte bättre kvalitet av att konvertera till digitalt.

Hittade en intresant lösning på amerikanska AppleStore som jag tänkte passa på att köpa när jag kommer dit i september, prylen heter iRock och så här specar AppleStore den:

iRock 300W Wireless Music Adaptor - $29.95

Link your iPod to your car or home stereo without wires, without headaches. Simply plug the 300W into the headphone jack on the iPod, choose one of four FM frequencies, and tune your radio to that frequency. The irock! 300W transmits the audio from your player directly to your home or car FM radio-no wires, no hassle.

Undrar vilka frekvenserna är på FM-bandet och hur långt den trådlösa överföringen täcker in... kan den möjligen störa existerande svenska sändningar så att det borde vara importförbud på den ??? Kan inte hitta den på svenska AppleStore.

UPPDATERING - hämtat från Apples diskusionsforum:

Just for the record and archives, I used the newer version of the iRock (available at Radio Shack for about $30) which is a low power FM transmitter. I know that there´s been a lot of bashing for these things, but I´ve had pretty good luck, even with the iPod in the front and the car´s antenna located in the back (on the roof actually). It only becomes a little dicey in large urban areas, where there´s more possibility of conflicts with other broadcasts in the 88.1 - 88.7 range that you can "broadcast to." The guy at Radio Shack said the first edition of iRock was a piece of junk, and that the "newer" one is the one you want...

[ 14 Juli 2002, 10:52: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-14 11:03

hmm, det kanske är en sån man ska ha. Jag drog ut Cd-spelaren i bilen i förra veckan i hopp om att det fanns en ljudingång bak som jag tänkte dra en sladd ut till iPoden, fanns tyvärr ingen. Hade föredragit sladd framför radio.

//mattan

Finns flera sådana FM sändare, de brukar begränsa sin räckvidd till ca 10 meter, så det är nog ganska lugnt att du inte stör andra. Ja förutom vid omkörningar och möte

1
Bevaka tråden