Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger på PM gigabith ethernet.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blir tiger segt på en g4 gigabit ethernet 2x450 med 512mb ram? Skulle funka med panther men jag skulle fan vela ha dashboard.

Vad tror ni? Är det självplågeri med tiger?

Senast redigerat 2008-03-10 15:17
  • Medlem
  • 2008-03-10 15:12

Funkar garanterat minst lika bra som Panther. Men lite mer minne skulle inte skada, och såna där gamla minneskretsar får man väl kastade efter sig?

Ursprungligen av Giggs:

Funkar garanterat minst lika bra som Panther. Men lite mer minne skulle inte skada, och såna där gamla minneskretsar får man väl kastade efter sig?

Mja, jag vet inte riktigt det. Dom är så old school så ingen verkar ha kvar dom tyvärr
Men ska prova med tiger då.

Slängt in tiger nu, går segt som sirap Kör man icq, msn och safari samtidigt så knattrar disken på konstant. Tror jag rullar ner på panther, tar tiger när jag fått i lite mer minne.

  • Medlem
  • 2008-03-10 22:49

Ja, kör du de där samtidigt så går det segt utan mer minne, Safari t ex är ju en minnesgris av värsta sort. Men ett program i taget går det lika fort som Panther, åtminstone efter min egen erfarenhet.

Ursäkta om jag kanske lurade dig, men jag tolkade din fråga som att Tiger i sig var segare på en gammal dator än Panther, vilket jag inte tycker. Däremot snor det väl åt sig mer minne och lämnar därmed mindre kvar till programmen(?).

Här har du ju massor av minnen (PC133 funkar också):

http://www.tradera.com/SDRAM-c3-121303

http://www.blocket.se/li?ca=13_s&q=sdram&c=3&w=3

Ursprungligen av Giggs:

Ja, kör du de där samtidigt så går det segt utan mer minne, Safari t ex är ju en minnesgris av värsta sort. Men ett program i taget går det lika fort som Panther, åtminstone efter min egen erfarenhet.

Ursäkta om jag kanske lurade dig, men jag tolkade din fråga som att Tiger i sig var segare på en gammal dator än Panther, vilket jag inte tycker. Däremot snor det väl åt sig mer minne och lämnar därmed mindre kvar till programmen(?).

Här har du ju massor av minnen (PC133 funkar också):

http://www.tradera.com/SDRAM-c3-121303

http://www.blocket.se/li?ca=13_s&q=sdram&c=3&w=3

Nä, de är som du säger, tiger i sig är inte segare.
Hur mkt minne ska man plura i måntro? Räcker en gig?

jag har 1GB i min 2x500 G4 (med leopard), och det brukar räcka för det mesta.

om det inte vore för det skumma nätagget skulle jag inte fundera på att byta maskin, ganska användbar på det hela taget faktiskt... (sju-å-½ år!)

Ok, Ska försöka få tag på en 512mb sticka. Känns dock som att disken är en segande länk också, en gammal seagate barracuda 4.

peppz; vad är det för minne du behöver?
Jag har lite skräp i lådorna.

512MB 667MHz SODIMM PC5300

Fast jag misstänker att det INTE passar.....

Ursprungligen av Goflorp:

peppz; vad är det för minne du behöver?
Jag har lite skräp i lådorna.

512MB 667MHz SODIMM PC5300

Fast jag misstänker att det INTE passar.....

Attans, tyvärr passar det inte. Du har nya fina moderna ddr2 minnen. Jag behöver pc100 eller 133 sdram. dvs rätt gammla minnen. Vet inte hur jag ska förklara skillnaden riktigt.

Ursprungligen av peppz1:

Attans, tyvärr passar det inte. Du har nya fina moderna ddr2 minnen. Jag behöver pc100 eller 133 sdram. dvs rätt gammla minnen. Vet inte hur jag ska förklara skillnaden riktigt.

Men, ring ngt ställe, Macoteket/Macforum och fråga ngn på Service om de inte har lite gunk i lådorna som de vill ha tårta för... ring på fredag förmiddag och erbjud dig att komma med en lämplig tårta från det närliggande kondiset lagom till fredagsfikat p eftermiddagen.... Säg att de kan välja tårta och tid.

Sätter 50:- på att de nappar och dessutom skryter sedan servicekillen X om hur duktig han är och vilken nöjd kund han är... Men det hör ju inte du iaf....

Jag har fixar de mest konstiga saker för fikabröd. Ni vet gummiplupparna till SE's in-Ear-lurar, förr fanns de knappt att få tag på. OK, fika till fem och jag fick en påse "reservdelar", det var säker t25st i den påsen....

Ursprungligen av Goflorp:

Men, ring ngt ställe, Macoteket/Macforum och fråga ngn på Service om de inte har lite gunk i lådorna som de vill ha tårta för... ring på fredag förmiddag och erbjud dig att komma med en lämplig tårta från det närliggande kondiset lagom till fredagsfikat p eftermiddagen.... Säg att de kan välja tårta och tid.

Sätter 50:- på att de nappar och dessutom skryter sedan servicekillen X om hur duktig han är och vilken nöjd kund han är... Men det hör ju inte du iaf....

Jag har fixar de mest konstiga saker för fikabröd. Ni vet gummiplupparna till SE's in-Ear-lurar, förr fanns de knappt att få tag på. OK, fika till fem och jag fick en påse "reservdelar", det var säker t25st i den påsen....

Hehe, tack för tipset.
Säger som Peter Dalle: Tänkte inte på de

1
Bevaka tråden