Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skrivprogram

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

jag undrar om det inte finns något inbyggt skrivprogram till mac??? har nyss skaffat mac och är förvirrad!

Om du hade sökt på skiva i Mac-hjälp, så hade du fått träff

Titta annars i mappen Program > Verktygsprogram > Skivverktyg

ojdå. du frågade efer SKRIV program, jag läste fel, vilken tur att Goflorp var mindre trött än mig

Senast redigerat 2008-03-11 18:24

Tja, hej och välkommen hit till 99Mac, vi är ett par hundra riktigt goa gubbar&gummor här som gärna behöver föstärkning av responsen. Säkert har du kunskaper inom specialområden och kan hjälpa andra. Varför inte börja med att skriva en presentation om dig själv i "Presentationer" och sedan rota runt lite inom de områden du tycker verkar kul.

Här inne är det inte ålder eller utseende som gäller, här blir man respekterad för sina kunskaper och hur bra man är på att hjälpa andra.

Och du är hjärtligt välkommen in i den gemenskapen

Just nu är det VÄLDIGT mycket folk, speciellt i iPhone-delen, som rusar in. Skriver sitt första inlägg och ber om hjälp. En del vill att man svarar på deras privata mailadress så de skall slippa gå hit och kolla...
Många svarar, men när man svarat på samma fråga 72ggr så kommer det vresiga "Sök för helvete!" fram utan att det ens var meningen från början att det skulle låta elakt...

Här välkomnar vi alla, själv har jag vänner för livet här inne. Kliver du in här och bjuder på dig själv och är aktiv kommer folk att kliva över lik för att lösa dina problem.

Så, välkommen in i värmen!

Svaret på din fråga, nej, inget värt namnet följer med.
Du har iLife-serien i burken (iMovie, etc). Men Pages (ordbehandling) och Numbers (Kalkyl) och KeyNote (presentation) följer inte med. Ingen katastrof i detta, vill du ha dem finns de att köpa tämligen billigt. (745:- för alla tre har jag för mig, kallas för iWork08)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=A8EE25ED&fnode=home/shop_mac/software/apple&nplm=MA790#overview

Men det finns ju både shareware och Freeware-alternativ att ta till.

http://www.mellel.com/ Mellell är ett mkt bra program. Du kan prova på innan köp och kostar 49 USD vid nedtankningsköp ( ganska exakt 300:-)

Neooffice är ett helt Office-paket som är helt gratis;
http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php

Ursprungligen av Goflorp:

Svaret på din fråga, nej, inget värt namnet följer med.

Det beror på vad man ska använda programmet till. Med Mac OS X medföljer TextEdit (Textredigeraren om man kör på svenska). Trots att det ser ut att kunna ganska lite har det en hel del funktioner i menyerna och klarar av ganska mycket. Det har också ett ganska stort stöd för olika filformat även om det inte klarar av allt i vissa av dem. Det är värt att prova och sedan kan man själv bedöma om det är "värt namnet".

Jamen, Marcus, det är ju inte mkt mera än en texteditor. Det är ju inte direkt ngt man använder till mera än att öppna medföljande textfiler. OK, det är väl vassare än Windows WordPad men ändå.

Men visst visst, butchcassady, prova Textredigeraren också då...

1
Bevaka tråden