Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musproblem!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 14:07

Detta är kanske egentligen inget hårdvaruproblem, men dock ett tillbehörsproblem.

Jag har en vanlig Logitechmus, tvåknappars med scroll. Då jag fick datorn och musen funkade inte högerknappen och scrollen så jag laddade ned mjukvaran från Logitechs hemsida och den blev mycket snabbare, högerknappen började funka och scrollen likaså.

Ett problem bara: vid uppstart låser sig musen uppe i vänsta hörnet på skrivbordet och är helt död. Om jag tar ut den och sätter i den igen i USB-uttaget funkar den, segt i början för att sen fungera som den ska. Det är lite irriterande att behöva plugga ur och plugga i varje gång jag haft datorn avstängd. Vad är problemet?

[ 30 September 2002, 14:08: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 14:10

Glömde tillägga att musen givetvis är inkopplad till tangentbordet som i sin tur går direkt in i datorn.

Kör du Mac OS X eller OS 9?
Vi har ca 10 Macar här samma alla använder samma mus (verkar det som), och vi har aldrig varit med om något liknande, varken i 9:an eller x:an. Mössen funkar utmärkt i X utan drivrutin också.
Har du någon drivrutin till annan inmatningsenhet (ritplatta eller liknande) installerad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 14:25

Jag kör OS 9.2 och har ingen ritplatta eller liknande installerad. Jag har en extern cd-brännare och en skrivare kopplade med hubb från usb2 (dvs den som egentligen borde heta usb 1) och endast tangentbordet och musen är kopplade till usb 1 (dvs den egentliga usb 0). Jag startade nyss om datorn och samma visa igen - död mus, koppla loss den och koppla i den...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-30 20:37

Men hallÅ! Någon msået väl veta vad problemet kan vara????

Jag hade nog kikat på USB drivisarna i Tilläggsmappen. Har någon OS 9 drivis ersatts av äldre drivisar från Logitech eller andra installationer, eller har du fått in dubletter?

Hur ser det ut efter en omstart om du tar bort hubben och bara kör tangentbord + mus?

1
Bevaka tråden