Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillhörande CS3-filer - Vart?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite akut problem!
Installerade CS3 Design Premium för ett tag sedan. (under 10.5.2).
Av någon anledning avinstallerade jag hela paketet med hjälp av "AppZapper", men är tvungen att lägga in det igen. Men setupfilen vill bara startas igång och stängs av efter "initializing Adobe Setup" och inget mer händer.

Kan det vara så att det ligger kvar filer från förra installtionen som inte raderats? och isåfall vart kan dessa ligga någonstans i systemet?

Absolut ingen som har tips?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-03-11 14:49

Det problemet har många när det gäller CS3, att det ligger kvar filer från tidiga installationer som avbryter Setup-programmet.

Det finns ett "clean up"-program för CS3 som Adobe själva släppt, sök lite efter det på Google så kanske du hittar det.

Uppdaterat:
Slängde iväg "clean up cs3" på google och denna hamnade högst:
http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

Ursprungligen av Ree_Tab:

...
Uppdaterat:
Slängde iväg "clean up cs3" på google och denna hamnade högst:
http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html

Tack för tipset, Ree_Tab!
Ska testa detta när jag kommer hem från jobbet, så får vi hoppas på det bästa. Men det låter lovande. Återkommer med resultat.

Adobe har egna avinstallerare, ligger oftast i Verktygsmappen.
Prova att köra den om nu inte AppZapper tog bort den.

AppZapper fungerar bara på applikationer som använt sig av Apples installerarae och därvidlad skapar ett kvitto på installationen.
Det gör inte Adobe det envisas med att köra sin egen installerare.

Tusen tack vänner!
Jag har konstaterat att Appzapper lämpar sig för bättre diverse småprogram bara, inte för större paket som t ex CS3. Mitt problem hade nog löst sig om jag visste om Adobe's avinstallerare tidigare och vart den låg. Rimligtvis hade den legat i varje programmapp. Den kickade igång och slängde resten, men jag körde även CS3 cleanup för säkerhets skull och ominstallationen gick smärtfritt! Tusen tack till!

Ännu en gång har 99-folket räddat mig från att slita av mig håret på vägen ner från balkongen

AppZapper har jag fått för mig enbart ska användas för prog man DragDroppar. Skönt att det löste sig för dig!

1
Bevaka tråden