Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam med firewire....

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

vet ni om det finns webcam med firewire så man kan får det kopplad direkt till FCP?

/J

Ingen som vet?.....

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-10 21:12

Mig veterligen är var det bara Apple som valde det professionella formatet för sin webcam - iSight (den externa) - och den säljs ju inte längre när alla Macar har inbyggt numera.
USB-varianter finns det gott om dock.

  • Oregistrerad
  • 2008-03-14 19:24
Ursprungligen av mjg:

Mig veterligen är var det bara Apple som valde det professionella formatet för sin webcam - iSight (den externa) - och den säljs ju inte längre när alla Macar har inbyggt numera.
USB-varianter finns det gott om dock.

Njae, Mac mini och Mac Pro har ingen webcam inbyggt. Så vi som är riktiga proffs har ingen kamera alls. Det har ryktats om nya skärmar med det inbyggt, precis som en ny version av iSight, men dött än så länge.

Jag kör Creative Optima Live eller vad den heter, GRYMT bra kamera, 2Mpixel NATIVE och ingen oversampling i mjukvara eller annan skit, härliga 1900x1600 riktiga pixlar, mums! USB då

Okej....... fungerar det att spela in direkt till FCP med en webcam som har USB?

En extren iSight borde du kunna få tag på, antingen via blocket eller köpa den i USA.

Hmm, verkar vara svårt att hitta en webcam med firewire.... Lite underligt att det inte säljs i Sveriges hemsidorna. Får väl försöka över atlanten.

Tack ska ni ha.

1
Bevaka tråden