Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte bränna?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-05-21 03:22

Sitter med en firewire-brännare från TDK, OS9 och kan inte bränna med discburner.
Funkar den bara med interna brännare, eller?
Vad ska jag göra.
Det är inte min dator och jag har inte lust att betala för något brännarprogram…

  • Oregistrerad
  • 2002-05-21 08:51

Troligen är det så att disc burner inte känner igen brännaren, ladda ner senaste OS X versionen så löser det sig nog.

Har din brännare verkligen stöd i DiscBurner?

Kolla här: iTunes kompabilitetslista

Det brukar ta ett tag för Apple att få med nya brännare och de har vissa märken/tillberkare de favoriserar...

Kompabilitetslistan som systemet (discburner) använder går att justera så att flera andra brännare kan hanteras av diskburner.

Finns mer info på www.xlr8yourmac.com. Kan ingen fixa en direktlänk, klockan är mycket och jag orkar inte göra det nu.

Är det någon av dessa du menar?

web page eller web page2

[ 23 Maj 2002, 11:40: Meddelandet ändrat av: mannen ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-05-23 14:43

Jag har ett lite suspekt problem.

iTunes (2.0.4) hittar min brännare (Plextor PX-W124TS) utan problem, men den hittar inte de tomma skivorna jag stoppar i! Så när jag försöker bränna så väntar den bara på att jag ska stoppa i en tom skiva. (Nej, det hjälper inte att stoppa i en tom skiva)

Ja, just ja. Jag kör OS 9.2.

[ 23 Maj 2002, 14:44: Meddelandet ändrat av: hugin ]

Jag hade ett liknande brännarproblem med Toast 4, Mac OS 9 och en Iomega-brännare. Datorn hittade inte riktigt brännaren.

Lösningen var att i Tilläggskontroll inaktivera Firewire Authoring Support och USB Authoring support, sedan funkar det prima. Lösningen fanns på www.Roxio.com

1
Bevaka tråden