Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lurar till iPod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-08 18:20

Vet någon huruvida iPod orkar driva kåplurar, eller om den bara klarar proppar?

vänligen, Ylan

Ps. Lider med dig Kerstin, så du vet (om du skulle läsa detta)

[ 08 Juli 2002, 18:31: Meddelandet ändrat av: Ylan ]

Beror på vad du menar Min syrra har en iPod och hon köpte ett par KOSS med bygel som man kan hade både bakåt och "vanligt" över skallen. Snacka om skillnad på ljudkvalitén.... Så kåplurar borde funka.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-08 21:57

Inga problem! Min iPod driver ett par Sennheizer HD 590 utan att knorra...
Du kan ju få ut rätt mycket "mer" ljud ur iPoden om du byter lurar. Prova dig fram (ett tips är Sennheizer HD 25 ; DJ-lurar som är smäckra och lätta att bära med sig. Superbt ljud och helt förslutna till omgivningens förnöjsamhet... )

[ 08 Juli 2002, 21:59: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Koss Porta Pro (eller Sporta Pro) låter också kanon. Drivs med lätthet av iPoden

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 22:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Beror på vad du menar Min syrra har en iPod och hon köpte ett par KOSS med bygel som man kan hade både bakåt och "vanligt" över skallen. Snacka om skillnad på ljudkvalitén.... Så kåplurar borde funka.....

Jag köpte ett par såna Koss med bygel för nån vecka sen till min iPod - grymt bra ljud om det är HELT TYST omkring en - ute i verkligheten är de helt värdelösa - läcker som ett såll både ut och in. Jag lämnade tillbaka dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-08 22:57

Jag har ett par Sennheiser HD 200, som jag inte vet om jag egentligen är riktigt nöjd med. Men jag vet inte om det är iTunes som låter B, eller det är lurarna.

Tacksamt, Ylan

iPod driver tydligen det mesta. Har testat Sony MDR-A21, Sennheiser HD 490 (favoriten) och till och med ett par Philips aktiva högtalare. Utan att knorra!!!

Jag måste använda andra lurar, eftersom de vita ramlar ur hela tiden...

Jag måste framhålla mina lurar och förstärkare. Sennheisers HD600 + Musical Fidelity XCan V2

Mina lurar lurar ingen! [GRADO SR125]

http://www.gradolabs.com/

/einar

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Einar Lindgren:
Mina lurar lurar ingen! [GRADO SR125]

http://www.gradolabs.com/

/einar

Använder du dom till iPod?
Var köpa?
Hur mycket kosta?

Vill man stänga ute omvärlden ska man inte underskatta ett par modifierade koss-proppar. Har bytt den mjuka öronproppen mot en mer tättslutande med bra resultat. Budget-HiFi så att säga...
Slänger ut en liten fråga nu när jag ändå är igång. Har märkt att det sprakar och brusar lite nu o då i både iPoden och i iTunes. Inget riktigt allvarligt men det gnager lite på mig eftersom jag funderar på att införskaffa ett par soundsticks, lite som att köpa Linn-högtalare till en bandare från statoil kan tyckas... Reflektioner? Någon?

[ 09 Juli 2002, 15:19: Meddelandet ändrat av: Luckyman ]

Citat:

quote:Använder du dom till iPod?
Var köpa?
Hur mycket kosta?

• Jag har ingen iPod
• Man kan köpa Grados på Ågréns Hifi t. ex.
http://www.agrenshifi.com
•ca. 1800 spänn

det är i alla fall extremt bra lurar!

1
Bevaka tråden