Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aiport eller router?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Airport (första modellen). Snart skall jag koppla upp en Cube till Bostream åxå. Har ingen router med brandvägg, utan litar på Norton Personal Firewall och Brickhouse.

Skall man skaffa ett Airport-kort till Cuben, eller är en bredbandsrouter bättre? Vad är enklast att dra igång? Säkrast?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 15:00

Har du fler datorer än kuben? Om det bara är kuben som skall kopplas upp behöver du inget mer eftersom de flesta ADSL modem går att få med ethernet eller USB anslutning. Har du fler än kuben skulle jag gå via router vilka ofta har innbyggt brandvägg av skiftande kvalitet och användarvänlighet, jämför innan köp. Vad gäller säkerhet är det nog bättre om man inte kör trådlöst tills de nya standardena kommer, vilket lär dröja ett bra tag till.

Kör en iBook över Airport mot nätet, skulle jag säga. Sorry... Då är det alltså två macar som skall kopplas upp.

OK, då får det bli en router... Blev rekommenderad NetGear pga dess hastighet etc. Någon som har erfarenhet av denna?

[ 09 Juli 2002, 01:18: Meddelandet ändrat av: Johan Linder ]

1
Bevaka tråden