Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofon och bluetooth slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min mikrofon har slutat fungera. Jag har en drygt år gammal Macbook. Det skumma är att den fungerar ibland, men inte alltid. När den inte fungerar så går det bara in massa brus, det är inte så att den är helt tyst utan bara en massa brus. Dessutom fungerar bluetooth bara sporadiskt. Jag funderar på om det är ett mjukvarufel, det är lite andra skumma grejer som händer, den hänger sig rätt ofta när den vaknar från vila och jag har haft en del Kernel Panics på sistone.

Vad jag tänkte var iaf att om det är ett mjukvarufel så borde någon mer ha haft det, men jag har sökt lite både här och på google och inte hittat nåt belägg för det. Vad tror ni? Är det nån mer som haft det problemet? Och skulle det kunna vara ett mjukvarufel eller är det nån glappkontakt nånstans? (vilket antagligen skulle bli snordyrt att fixa )

Tilläggas ska väl att det alltså är en Macbook late 2006 med Leopard.

Ingen?

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-03-05 12:19

Samma sak hände mig fast endast med bluetooth. Sedan jag installerade Leopard (tror jag) på min MacBook har min bluetooth endast fungerat sporadiskt. Mobilen fungerar ibland med Salling Clicker genom bluetooth, men inte längre med "bara bluetooth".

Jag kollade men en kompis som säljer mycket Macar, han trodde det var ett leopard fel och inget i hårdvaran. Jag hoppas det, men kommer det ingen lösning snart blir man ju lite less.

Jag brukade (när det funkade) synka kalendern mellan datorn och mobilen nästan varje dag. Jag har provat andra mobiler för att säkert kolla att det inte var mobilen. Men nu får jag nöja mig med att bara använda mobilen till detta.

Någon som vet vad man kan göra?

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-03-10 08:54

Någon mer som har haft detta problem med bluetooth? Som kanske också vet hur man åtgärdar det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-10 10:24

Jag hatar att felsöka sporadiska fel, tacka vet jag en ordentlig diskkrasch...

Och nej jag har tyvärr inget direkt att tillägga, men ni kan prova köra "reparera behörigheter" och fungerar inte det, skapa en ny användare och logga in som och prova där.
Installera om allt...

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-03-10 11:24

"Reparera behörigheter?" Hur? Var?

(ursäkta att jag inte är så kunnig)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-10 11:28

Program -> Verktygsmappen -> Skivkontroll -> Markera din hårddisk -> reparera behörigheter -> starta om.

1
Bevaka tråden