Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En irriterande "prick" på skärmen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det nämligen så att min MB har fått en irreterande smutsfläck av lite fastare form på bildytan, har försökt med både rengöringsmedel för LCD-skärmar och väldigt försiktigt petat med nageln, någon som har något förslag till vad som mer kan göras?

Ehm, det är inte en död pixel?

nej då, känner den när jag lätt drar nageln runt den, pixel är det icke

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-05 02:53

Det är väl bara att skapa med nageln tills det försvinner? Jag tror inte du kan repa skärmen med nageln ens om du försöker..

Okej, testar lite med det men man undrar hur hårt man vågar dra nagel över? Efter en del försök vill den fortfarande inte. Det kan väl inte va själva bildskärmen som fått sig en repa?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 23:39
Ursprungligen av Kurrehamrin:

Okej, testar lite med det men man undrar hur hårt man vågar dra nagel över? Efter en del försök vill den fortfarande inte. Det kan väl inte va själva bildskärmen som fått sig en repa?

Antagligen har skärmen fått sig en repa. Fick en rätt ordentlig grop i min skärm förut som syntes som en fläck på skärmen och kändes när man skrapade med nageln, som tur var lyckades jag få hela panelen utbytt när backlighten började ge upp

Det vet du nog bättre än vi

1
Bevaka tråden