Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync till Nokia 6120

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte igår en Nokia 6120 med förhoppning om en massa olika roliga funktioner. Nu är jag mest besviken. I 3-butiken sa de att den hade wlan, och att jag skulle kunna koppla upp mig mot mitt trådlösa här hemma och på så sätt använda skype. Men det verkar inte alls stämma.

Frågan jag har här är dock - den verkar inte kunna synkas än med isync, vilket är kass. Brukar sånt uppdateras rätt fort, eller kan jag förvänta mig ett persona non grata förhållande mellan macbook och telefon ett tag?

Tacksam för svar!:)

Jag har också en 6120, och har inte testat att sunka den än. Någon som vet om iSync stöd har kommit nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 21:56

skulle oxå vilja veta!!! jag har ifs ett annat program som nokia gjort som syncar musik och bilder med itunes/iphoto men det är inte samma sak..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-08 10:56

Någon som vet vart jag kan ladda ner ett modem script så att jag kan surfa via 3g med min Nokia 6120 ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-08 19:47
Ursprungligen av berg82:

Någon som vet vart jag kan ladda ner ett modem script så att jag kan surfa via 3g med min Nokia 6120 ?

Har du Leopard så finns det modem script med..

.. när jag körde tiger så fungerade det bifogade scriptet för mig och min 6120c (fungerar även under Leopard). Har du Tre som operatör så behöver du inte ändra något i sciptet.
Annars letar du upp strängen;

ifstr 1 110 "data.tre.se"

.. och ändrar till lämplig APN.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-09 20:10

Hej,

Tack för scriptet. Dock så får jag det inte att fungerar. Jag har parkopplat telefonen med datorn och jag ser på blutetooth indikatorn på både telefonen och på datorn att det sker en anslutning. Men den kopplar ner direkt och säger att det inte finns någon kopplingston.

Jag har också operatören Tre och det fungerar att surfa direkt i telefonens webläsare utan problem.

Några tips?

Edit: Det funkar också att synca med isync!

Senast redigerat 2008-03-09 20:28
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-10 11:49

Dessa inställningar fungerar för mig (se bifogade filer).. dvs att ignorera kopplingston vid uppringning..

Därimot så får jag f-n inte telefonen att fungera i iSync..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 12:08
Ursprungligen av ekstam:

Dessa inställningar fungerar för mig (se bifogade filer).. dvs att ignorera kopplingston vid uppringning..

Därimot så får jag f-n inte telefonen att fungera i iSync..

Ja dessa inställningar är samma som dom jag kör med. Jag börjar tro på att problemet har med telefonen att göra. Du kommer inte ihåg om det är någon telefoninställninga man ska göra i telefonen? Jag har dessutom uppdaterat telefonen med den senaste programavara. Det kanske är den som spökar!

Jag testade nu att lägga till min andra telefon som ett blutetooth modem (Sony Ericsson M600) och då fungerar det klockrent. (är online med den telefonen just nu).

Angående iSync: Har du laddat ner och installerat iSync pluginet för 6120 Classic?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-10 13:25
Ursprungligen av berg82:

Ja dessa inställningar är samma som dom jag kör med. Jag börjar tro på att problemet har med telefonen att göra. Du kommer inte ihåg om det är någon telefoninställninga man ska göra i telefonen? Jag har dessutom uppdaterat telefonen med den senaste programavara. Det kanske är den som spökar!

Jag testade nu att lägga till min andra telefon som ett blutetooth modem (Sony Ericsson M600) och då fungerar det klockrent. (är online med den telefonen just nu).

Angående iSync: Har du laddat ner och installerat iSync pluginet för 6120 Classic?

.. jag har inte uppdaterat min telefon.. kanske även skall låta bli då.. hmm..

Jag har försökt med tusen olika alternativ! Men inget verkar fungera.

Finns det ett kommersiellt iSync-plugin?? Har jag missat helt isf! VAR?? VILL HA!

edit:

haha! Hittade!
Fungerade finfint juh!

http://www.shasam.net/archives/66

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 13:39
Ursprungligen av ekstam:

.. jag har inte uppdaterat min telefon.. kanske även skall låta bli då.. hmm..

Jag har försökt med tusen olika alternativ! Men inget verkar fungera.

Finns det ett kommersiellt iSync-plugin?? Har jag missat helt isf! VAR?? VILL HA!

edit:

haha! Hittade!
Fungerade finfint juh!

http://www.shasam.net/archives/66

Härligt att det funkade.

Jag tror mer och mer på att det är något problem i den nya mjukvaran alternativt att det är något program jag installerat på telefonen som ligger och blokerar kopplingspunkten. Om jag går in och "kopplar ner" kopplingspunkten så ansluter den direkt, även fast jag har satt den till "endast vid behov". Troligtvis är det något program som ligger och använder den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-10 14:02
Ursprungligen av berg82:

Härligt att det funkade.

Jag tror mer och mer på att det är något problem i den nya mjukvaran alternativt att det är något program jag installerat på telefonen som ligger och blokerar kopplingspunkten. Om jag går in och "kopplar ner" kopplingspunkten så ansluter den direkt, även fast jag har satt den till "endast vid behov". Troligtvis är det något program som ligger och använder den.

.. det låter ganska troligt att det är ett program som blockerar kopplingspunkten, har själv råkat ut för det där då jag hade antivirus-uppdateringar som kopplade upp lite då och då. Dum inställning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 21:53
Ursprungligen av ekstam:

.. det låter ganska troligt att det är ett program som blockerar kopplingspunkten, har själv råkat ut för det där då jag hade antivirus-uppdateringar som kopplade upp lite då och då. Dum inställning.

Verkar vara den senaste firmware som strular till det. Har testat med en precis likadan telefon som har exakt samma inställningar och där fungerar det att ansluta helt utan problem.

Frågan är hur man gör nu. Vem ska man vända sig till?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 07:22
Ursprungligen av berg82:

Verkar vara den senaste firmware som strular till det. Har testat med en precis likadan telefon som har exakt samma inställningar och där fungerar det att ansluta helt utan problem.

Frågan är hur man gör nu. Vem ska man vända sig till?

Fick ordning på det. Efter att ha kört en "Hard reset" 2 gånger samt bett Tre skicka ut nya inställningar för data och MMS så tog jag bort datakontot och lade till det manuellt. Nu funkar det utan några problem.

Alltså, det går att få allt perfet även med den senaste mjukvaruversionen.

Tack fär hjälpen!

1
Bevaka tråden