Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur importera jag mitt iTunes-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-08 22:28

Tja!
En fråga angående iTunes. Har försökt importera mitt iTunes-bibliotek som jag har sparat på en extern disk. Nu ska jag lägga in det på den interna disken istället. Men vart/hur ska jag lägga filerna? Kollar man i iTunes ska filerna ligga under:

Macintosh HD:Användare:XXX:Musik:iTunes:iTunes Music .

Vilken eller vilka filer ska jag importera dit? Har provat med alla tror jag: Album Artwork, iTunes Library, iTunes Music, iTunes Music Library.xml. Trodde det var xml-filen man skulle importera, men det går inte!

Tack för eventuell hjälp!

Du kan ersätta ditt lokala iTunes-bibliotek genom att helt enkelt flytta hela din mapp och ersätta. Detta raderar din lokala musik. Vill du behålla din lokala musik kan du väl bara släppa den externa musiken på iTunes så löser den det själv.

  • Medlem
  • 2008-03-09 12:53

Tyvärr funkar det inte. Som det är nu måste jag sitta och "dra" alla album från Finder till iTunes! Jag har lyckats förut att fixa så att allting ordnade sig självt. Att den skapade spellistor och allt själv. Men jag har glömt bort hur man gör...

Har samma fundering, hade tidigare musiken på den externa disken, men nu skaffat en ny iMac, och vill självklart ha musiken (samt spellistor, etc) på den. Har varit inne i avancerat-fliken och juxat, men utan att lyckas åstadkomma något vettigt.

Några goda råd?

1
Bevaka tråden