Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med konton - filer och lösenord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min flickvän har äntligen gått över till den goda sidan och skaffat sig en mac, närmare bestämt en 24" iMac, underbart

Hur som helst, vi har lite problem som jag trodde var lätta att lösa men tydligen inte. Vi har gjort varsitt konto vilket har lett till följande problem:

1. Hur gör man för att det inte ska krävas lösenord för att gå in på olika användare? Exempelvis om jag är inloggad på min och hon vill byta till sin, så måste lösenord alltid anges. Går det att få bort detta? Har kollat under konton i systeminställningar men utan framgång.

2. Hur gör man för att flytta filer mellan olika konton? Exempelvis idag när jag tänkte lägga till musik som min flickvän har lagt in på iTunes i sitt konto så var hennes mappar spärrade. Har testat att högerklicka på hennes mapp (när jag är i hennes profil) och valt åtkomst "läsa och skriva" även för mig men det hjälpte inte. Några förslag?

Tack på förhand

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 16:26

1. Borde väl gå om du tar bort lösenordet(inte vidare säkert...men borde ju funka.
2. Använd dropboxen som finns under hennes användare.(kanske behöver aktivera fildelning elr nåt för att den ska dyka upp)

så man tar bort lösenordet genom att välja nytt lösenord och sedan inte skriva in något? hum, undra om det verkligen funkar... måste prova

dropboxen? var menar du att hennes användare finns? i systeminställningarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 00:56

Katalogen /users/<användarnamn>/public/drop box

ipå engelska blir det så iaf

1
Bevaka tråden