Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage - Bare LF & Broken Pipe.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bare LFs in SMTP och Broken Pipe är två felkällor som dykt upp efter att jag bytt från Mail till Entourage. Denna länk följer de mail som studsar p.g.a. Bare LFs:
http://pobox.com/~djb/docs/smtplf.html.

Följer inte Microsoft Entourage standarden för hur ett mailmeddelande ska avslutas frågar jag mig lite lätt oroligt?
Jodå, enligt Microsoft själva följer de standarden. Men jag skulle nog byta mailleverantör.
Hos mailleverantören (Space2u) låter de hälsa att jag inte på nåt sätt är den första som har samma problem med Entourage, men att de inte kan göra nåt åt det. Det är Entourage som inte avslutar kodningen enligt standard.

Är det ett så sällsynt fel att det är försumbart? För mig är det ju förstås inte det. För det första, för att en del mail inte kommer fram och för det andra, för att felmeddelandet tar 4 timmar på sig att dyka upp.
Så när jag skickar till nya adresser nuförtiden vet jag inte förrän 4 timmar efteråt om det kommit fram. Ingen idealisk situation...

Rävsax javisst!

Vad säger ni andra som känner till Bare LFs, Broken Pipe och kanske till och med har en fot eller en tå inne hos Microsoft?

Har varken for eller tå hos MS men däremot drabbas jag av samma sak. 4-5 adresser som jag inte kan använda Entourage för att skicka till. Vad jag förstod när jag var ute och letade för ett år sedan var att det fanns en hel del Entourage/Mac-användare som drabbades av detsamma. Tyvärr verkar det som att det inte finns något att göra. Enerverande är ordet

1
Bevaka tråden