Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötsligt superseg MacookB CD 2.0

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MB CD 2.0 80GB, 1.25GB RAM, OS X 10.5, börjar plötsligt vara otrolig seg till och från. Blåste den för några veckor sen efter problemsymptom och körde en nyinstallation av 10.5 (Tidigare 10.4), men nu är den knappt användbar. Har blivit sämre och sämre och nu kan jag inte ens se på film ( i varken VLC eller Quicktime) utan att den fryser helt och hållet. Och får jag vidare för mig att starta ngt Office-program samtidigt som Safari körs blir det knappt hanterbar heller. Allt det här känns väldigt konstigt för mig som haft en MB som aldrig strulat tidigare alls, nu uppför sig den som en Win98-PC!!!

Jag är absolut inte säker, men mitt gamla träben säger att det kan vara ett hdd-fel eller liknande, för ett säkert sätt att få den obrukbar i några minuter (!) är att starta exv en BitTorrent-client som ska kolla nedladdade filer på hårddisken. Vilka tester kan/borde jag köra? Någon som har några allmänna tips?

Jag sitter i sjön!

Är absolut ingen expert, men brist på hårddisk utrymme gjorde att min Macbook blev väldigt seg. Hade tidigare bara 4GB kvar på min Macbook C2D med 1GB och 120GB. Men efter att ha raderat lite filer så att jag hade kvar runt 15GB, så funkade den bättre igen. Får skaffa extern hårddisk snart.

Kanske inte det som är felet, men värt att nämna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 11:29

Låter som om det är fel på hårddisken.
Lägg örot mot burken och lyssna efter knäppningar eller andra konstiga missljud.

Jag har närmare 25% ledigt på disken så det borde inte vara det som är fel. Hör heller inga direkta missljud. Kanske ett litet klickande men det är isf så svagt att det är svårt att avgöra.

Någon mer idé?

1
Bevaka tråden