Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla på TV från USA live! Gratis!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-08 01:18

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1332161

Bläddra ner lite så har ni direkta 3gp-ström-länkar. Starta upp QuickTime Player och välj "Open URL" och klistra in de olika länkarna. Vips ser ni live-TV från USA! Jag ligger å kollar på underbara (hå-hum) FOX News just nu

Trevligt tips! Ska genast undersöka

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 01:33

Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 07:03

Coolt, men får det inte att funka?
Klistrar in i "fältet url" men quicktime säger"not fuond"?

Ursprungligen av center:

Coolt, men får det inte att funka?
Klistrar in i "fältet url" men quicktime säger"not fuond"?

Du klistrar kanske in en för stor bit av adressen. Försök med det som ligger inom citationstecknen, t.ex: rtsp://live.mobitv.com:554/63-CDMA.sdp, för Animal Planet.

Net congestion kanke? Får bara en massa felmeddelanden och att den väntar...och sedan "tiden löpte ut" ("Timeout"). Synd, hade vart kul att få det att funka...

Tack bollman för kul idé

Min säger att jag har direktsändning men har ingen bild men än Quicktime ikonen se bild! Vad för fel gör jag?

Ursprungligen av Hunter78:

Min säger att jag har direktsändning men har ingen bild men än Quicktime ikonen se bild! Vad för fel gör jag?

Det är så långt jag kommer med, kanske har de upptäckt att en massa trafik helt plötsligt åker iväg utomlands och "dratt ur sladden"....

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-08 12:14

Verkar så... jahapp, de kanske blev "slashdottade" så det sänktes. Får väl prova igen imorrn eller så

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 18:24

Upplösningen var dock väldigt dålig och allting verkar släpa efter en del. Går inte riktigt att titta på.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 20:13

[partypooper]
Var inte det här på digg nyligen? De här kanalerna kostar pengar, men någon på howardforums.com hittade de där direktlänkarna till strömmarna så nu håller Mobi.tv och Fox (tror jag det var) på att försöka stänga ner hela howardforums.

Med andra ord, det här är olagligt men eftersom alla gör det blir det lagligt
[/partypooper]

Nope, inte olagligt att kolla på streamen eftersom det inte permanentlagras på hårddisken. Däremot är det olagligt att hålla störmmen, men inte att kolla på den.

  • Medlem
  • 2008-03-09 07:38

Jag får felmeddeladet:
Ett nätverksfel har inträffat
Datorns Internetanslutning verkar vara aktiv

Mycket underligt....

Ursprungligen av MP:

Jag får felmeddeladet:
Ett nätverksfel har inträffat
Datorns Internetanslutning verkar vara aktiv

Mycket underligt....

Just det knäppa meddelandet fick jag också fast på SVT Play. Det dök upp efter att jag installerat Perian. Slängde alla kakor från SVT och gjorde om. Då funkade det.

1
Bevaka tråden