Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra videokamera som webbkamera?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 16:13

Hur får jag en web kamera att fungera? Min tanke var att använda min Panasonic videokamera som webkamera.

Please help!

Till vilket program? Vilken version av mac os x kör du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 20:25
Ursprungligen av adamsen87:

Till vilket program? Vilken version av mac os x kör du?

10.4.9

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 20:25

Vilket program? Skype m.fl.

Men, din Videokamera är väl knappast en USB-försedd liten plupp att sätta på kanten av skärmen va?

Vill du använda den så kan det nog bli rörigt. Leta Compositeingångar och liknande...

En BRA videokamera(Webcam) kostar 400:-. Dock ngt osäker på exakt vilka som funkar ihop med Macen. Har för mig att stödet byggts ut rejält nyligen. Själv har jag en iMac = kamera inbyggd.

Vad använder du för maskin?

Har ngn annan mera detaljer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-08 21:12

Jag hade hoppats på att min Panasonic 320 videokamera skulle fungera. Men jag lyckas inte. Nu har jag läst om en webcam från Logitech.

Är det en Panasonic PV-GS320? Den har Firewire ut så du kan enkelt koppla in den som videokamera till iChat.

Sedär! Värt ett försök

Se upp med Logitechen, kolla att den stöds innan. Kollas enklast på Logitechs Website.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 00:41

Anslutit videokameran nu. Händer inte ett skit! Använder mig av iChat.

Inte ett skit? Vilken kamera har du valt i iChats video-inställning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 11:51

Nu hittade jag förmodligen det också. Längst ut till höger i iChat inställningar?

Tänkte fasen inte på att den hade FW (där ser man ju när jag sysslade med video sist )

Hur går det bosse?

iChatta med mig om du behöver ngn att koppla upp dig mot, goflorpen på AIM/iChat
Hemma under kvällen. (Söndagen)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 20:11
Ursprungligen av Goflorp:

Tänkte fasen inte på att den hade FW (där ser man ju när jag sysslade med video sist )

Hur går det bosse?

iChatta med mig om du behöver ngn att koppla upp dig mot, goflorpen på AIM/iChat
Hemma under kvällen. (Söndagen)

Jo tack goflorp, det går framåt. Det går bra. Upptäckt att kameran måste vara på när man kör igång iChat. Datorn ska hitta kameran. Alltså motsatsen till nerladdning av foton från kamera.

Kvalitén på signalen borde väl bli bra, likaså ljuskänsligheten.

Tror nog att din kamera lämnar ifrån sig mera kvalitativ data än min inbyggda knppnålsstora gör.

Kan du använda den i PhotoBooth också?

Släpp loss ungarna i det, de kan sitta i en timma och göra grimascher ...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 22:05

Jag gillar skarpt att du har en terrier som heter Bosse. Varför valde du det namnet?
Min kamera borde ge överlägset resultat i jämförelse med vanliga webcam?

Ursprungligen av bossep:

Jag gillar skarpt att du har en terrier som heter Bosse. Varför valde du det namnet?
Min kamera borde ge överlägset resultat i jämförelse med vanliga webcam?

Jag tror du slipper mkt av det där ljus-brist-bruset med en bra cam.

Min fru Mari hade med sig Bosse när vi träffades. Han är döpt efter hennes pappas hund som hon kommer ihåg från barndomen, taxen Bosse.

På antavlan heter han Gwragged Annwn Haldi Jackpack...men kallas Bosse.

Vi funderar på en hund till faktiskt... då blir det Bosse & Bertil (folk kommer ju tro att man bor i ngt slags homo-bi-kollektiv Tja, jag och Mari, Bosse & Bertil...)

Http://newht.blogspot.com (min frus blogg) innehåller mkt om Bosse och Blondie som gick ur tiden för 4 mån sedan.

Nä, nu är det läggdags.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-17 14:37

Hej Goflorp. Bosse är verkligen go! Nu har jag fått min videokamera att fungera med Yahoo Messenger. Skype är fortfarande kört.

Det finns en motsvarande inställning i Skype, som i iChat, för att välj rätt kamera, har du kollat det? Preferences > Video.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-17 15:11

Japp. Jag kan se mig själv men den jag pratar med kan inte se mig.

1
Bevaka tråden