Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Tiger kraschar vid tömning av papperskorg?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 20:18

Min iMac med Mac OSX Tiger krashar (tok dör á la Windows) varje gång jag ska tömma papperskorgen.
Har provat flytta över filerna till en mapp och endast tömma papperskorgen med en fil i taget, men med samma resultat... håll inne powerknappen tills din mac stängs av....

Nån som varit med om detta innan??

/Ola

Vad är det för filer du försöker kasta?

Provat "Säker papperskorgstömning" ?

Provat starta upp macen med installations-DVD'n, backa ur den på halva vägen och köra verktyget "Diskverktyg". Kolla igenom disken och reparera behörigheter.

Lite Off-Topic men jag har ett minne att om man på den gamla Mac-OS7-tiden gjorde ett alias av Papperskorg och sedan kastade originalet ner Aliaset så slog hela datorn knut på sig själv....

Ser att du tidigare skrivit en del i iPhone-delen här. Välkommen till den ljusa sidan då med din Mac. Vi alla här hoppas givetvis att du kommer med i gemenskapen och bidrar med just dina kunskaper. I Macvärlden finns det en mycket stor gemenskap som det knappt existerar en skugga av ens i PC-världen. Utnyttja det. - på rätt sätt.

1
Bevaka tråden