Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra rubriker som t.ex "Ny MacBook idag"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är lika dumt när det förekommer här på 99 som det är på Apples egen hemsida.
Där står det "Vår helt nya XXX-dator är jättesnabbare nu" även om det är en produkt som lanserades ibland 1 år tidigare.

Nä, jag föreslår att antingen datummärker en moderator rubrikerna efter ca 1-2 veckor så att de heter "Ny MacBook Pro lanserad idag (080114)" eller ändras de till något helt annat, t.ex "Officiell tråd om MacBook Pro (jan-08)"

Vad tycker ni om detta?

Helt rätt. Men det är väl en resursfråga. Om man ska byta rubrik så borde man ju nästan läsa igenom tråden om man inte följt den för att vara säker på att rubriken blir rätt.

OT: Internet är så mycket roligare när man använder det från ett X2000-tåg.

Mja, inte en resursfråga. Moderatorer som t.ex Baron är väldigt uppmärksamma och flitiga på sånt här annars. Och nu talar jag dessutom särskilt om 2 st trådar som ligger som toppnyhet högst upp på sidan vecka efter vecka. Så...

Ursprungligen av sjovall:

Mja, inte en resursfråga. Moderatorer som t.ex Baron är väldigt uppmärksamma och flitiga på sånt här annars. Och nu talar jag dessutom särskilt om 2 st trådar som ligger som toppnyhet högst upp på sidan vecka efter vecka. Så...

Sant. Behövs ju ingen läsning av tråden för att ta bort "idag" ur rubriken och lägga till ett datum. Det beror nog på vilken typ av rubrik det handlar om.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 12:02

Ändra den här rubriken till Ändra rubriker kanske.
Macmacmacmacmacmacmacmac...

Jag ser till att alla trådar av typen "Alla som beställt.." får datum, det är ju lite av en hjärtefråga för jag startade det hela en gång i tiden. Sen ser jag också till att alla Apple Store nere-trådar får datum också, för det får folk att sätta kaffet i vrångstrupen annars

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-07 14:30

Om ni ser en tråd som behöver piffas till finns funktionen att rapportera. Det är ett smidigt sätt att tillkalla oss moderatorer om vi missat något.

Det blir väldigt dumt om man söker efter ngt, man får öda tid på att sålla bort hälften.
Det vore bra att kunna få med lite mer info, typ "Nya MacBook (Penryn)"

Eller varför inte förbjuda ordet "nya..." i sammanhanget, det tappar ju ändå sin glans på tre veckor elelr så

Ursprungligen av Goflorp:

Eller varför inte förbjuda ordet "nya..." i sammanhanget, det tappar ju ändå sin glans på tre veckor elelr så

De bästa rubrikerna måste väl ändå vara de i stil med "Ingen ny Macbook Pro idag heller! :-("

De är högst aktuella typ 363 dagar om året, förutom de två tisdagar då det verkligen släpps en ny MBP.

1
Bevaka tråden